خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: آموزش اعضای شورای اسلامی نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات شهری دارد و باید در مقاطع مختلف تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا "احمدرضا دالوند "روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه نخستین نشست ملی مشترک مدیران دفاتر امور شهری و شورای استانداری ها و روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور بیان کرد: بحث شوراها موضوع بسیار مهم و اساسی است که اهمیت آن برکسی پوشیده نیست به نحوی که ۹ بند قانون اساسی مختص این نهاد است.

وی با بیان اینکه این نهاد نوپا و یکی از چالش های اساسی، بحث آموزش است عنوان کرد: بحث آموزش بسیار مهم است و در مقاطع مختلف باید تداوم داشته باشد چراکه آموزش های مناسب و راهبردی، مشکلات و چالش ها را برطرف می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین گفت: همدلی و هماهنگی اعضای شوراهای اسلامی، زمینه ساز موفقیت و دستاوردهای چشمگیر است و نا هماهنگی شوراها، مردم و حوزه شهری را دچار آسیب می کند.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: اکنون ۱۲۷ هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که ظرفیت عظیمی است و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه حل و فصل خواهد شد بنابراین اعضای شوراها وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

" حجت الله احمدی پور" با تاکید بر توجه شوراها برای تدوین برنامه بیان کرد: یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر، تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه است و رضایتمندی شهروندان از مواردی است که در تقویت نشاط و امیدآفرینی نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: ایجاد اماکن تفریحی، احداث بوستان، توجه به مبلمان شهری، بهبود خدمات شهری و مشارکت مردم در مدیریت شهری بخشی از کارهایی است که در رضایتمندی شهروندان موثر می باشد.

احمدی پور به موضوع پایین بودن ارزش افزوده در استان نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که ارزش افزوده، به صورت عادلانه بین استان‌ها تقسیم شود و در استانی مانند لرستان که اقتصاد آن مبتنی بر کشاورزی و دامپروری است ارزش افزوده بالا نیست و این باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

در این آیین کتاب "فرصت های سرمایه گذاری در خرم آباد" رونمایی شد.