تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: با تمهیدات وزارتخانه‌های ورزش و نیرو، سطح آب دریاچه ورزشگاه آزادی بالا آمده است و از وزرای این دو وزارتخانه برای این سرعت عمل قدردانی می‌کنم.

علیرضا سهرابیان روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اقدامات وزارت ورزش درباره سطح آب دریاچه، اظهار داشت: از زمانی که کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان و علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در این زمینه ورود کردند، خوشبختانه از آن زمان از آب دریاچه کاسته نشده و اکنون آب از دریچه‌های مختلف وارد دریاچه می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با این تدبیر توانستند تبخیر آب را تا میزان زیادی کنترل کنند. امروز از قایقرانان پرسیدم که سطح آب بهتر از گذشته شده است یا خیر که پاروزنان گفتند که سطح آب بالا آمده است. از وزرای محترم نیرو و ورزش و مسئولانی که در این زمینه سرعت عمل به خرج دادند جای تقدیر دارد و برخی یاد بگیرند همان اندازه که نقد می‌کنیم باید تقدیر هم کنیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: پیش از اقدامات وزارت ورزش و نیرو وقتی به وسط دریاچه رفتم سطح آب تا زانوی من بود و کفه پارو به کف دریاچه برخورد می‌کرد و باعث آسیب دیدگی ورزشکار می‌شد. عمق دریاچه ۲ متر کاهش یافته و همین باعث شد تا مسابقات انتخابی و قهرمانی کشور را که برگزار نکنیم.

وی اضافه کرد: سطح آب دریاچه به غیراستاندارد شده بود که نتوانستیم مانند هر سال این رقابت‌ها را برگزار کنیم. در یک یا دو لاین طول دریاچه محدودیت مسافت داریم و ورزشکارانی که برای بازی‌های آسیایی و المپیک آماده می‌شوند در این لاین‌ها تمرین می‌کنند.

سهرابیان خاطرنشان کرد: به خاطر کم آبی دریاچه تیم ملی روئینگ به روسیه رفته و تیم ملی آب‌های آرام برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان برای کسب سهمیه المپیک یا ۱۹ قایقران راهی آلمان خواهند شد. امیدوارم برای اولین بار به سهمیه برسیم. سهمیه رشته کانو و کایاک به صورت مستقیم انجام می‌شود. تیم ملی کانوپولو خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا سنگاپور آماده می‌کند و تیم جوانان روئینگ نیز در اردو برای اعزام به قهرمانی آسیا (ازبکستان) به سر می‌برند.

وی درباره مسابقات قهرمانی جهان دراگون بوت یادآور شد: این رقابت‌ها باشگاهی نبود و جهانی بود. باشگاه‌هایی که در لیگ اول شدند مجوز شرکت در مسابقات را کسب کردند و تیم قوی و قدرتمندی را راهی این رقابت‌ها کردیم. وقتی تیمی از ایران مدال می‌گیرد چرا می‌گویید که تیم‌های ما ضعیف بودند. اتفاقا ورزشکاران ما قوی بودند و همین اتفاق در تایلند قهرمانی آسیا رخ داد و ما ۳۲ مدال گرفتیم و همه گفتند تیم‌های دیگر ضعیف بودند که به این میزان از مدال رسیدید. همان سال یکی از پاروزنان ما طلای جهان را کسب کرد و حتی هدیه خیرآبادی امسال برنز جهان را به دست آورد و چهار قایقران به فینال مسابقات جهانی راه یافتند.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: نمی‌دانم چرا منتقدان قدرتمند بودن قایقرانان را با توجه به مسابقاتی که در آن حضور می‌یابند، نقد می‌کنند. چهره زنان و مردان ما در بازی‌های آسیایی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است. ما حتما تعداد مدال‌هایمان دو رقمی خواهد بود. امیدوارم این اتفاق بیفتد تا شرمنده خانواده‌ها نشویم. پاروزنان ما می‌توانند بار دیگر افتخارآفرینی کنند.