کرمانشاه – ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از سرکشی و نظارت بر واحدهای صنفی مشاور املاک در این استان خبر داد و گفت: طرح تشدید برخورد با املاکی‌های متخلف آغاز شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «عبدالوحید محمدی» در جلسه کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات استان کرمانشاه ضمن بررسی راههای کنترل بازار مسکن، اظهار داشت: بحث عرضه و تقاضا در حوزه مسکن دارای مولفه های مختلفی است که نوسان در این مولفه ها اکثراً تاثیر گرفته از بحث روانی آن هستند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه خوشبختانه شاهد هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی، نهادهای نظارتی و قضایی هستیم، از همه این عزیزان که جهادی پای کار آمده اند تشکر می کنیم.

محمدی خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن، با حضور مدیر جوان انقلابی شاهد متحول شدن این حوزه هستیم و استان مهاجرپذیر قطعا دارای تقاضای بیشتری است و حتما نرخ ها در آن بالاتر می رود.

شناسایی ۱۶ هزار واحد خالی در استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز گفت: در استان کرمانشاه ۱۶ هزار واحد خالی شناسایی شده است و مالکان آنها در صورتی که واحدها خالی خود را تعیین تکلیف نکنند ( در سامانه املاک ثبت نکنند) سال اول ۶ برابر حالت عادی برای آنها مالیات صادر خواهد شد.

«رامین الماسی» همچنین افزود: مالکان اگر برای سال دوم (بعد از اجرایی شدن این قانون) واحدهای خالی خود را در سامانه ثبت نکنند؛ ۱۲ برابر و در سال سوم ۱۸ برابر حالت عادی برای واحدهای خالی آنها مالیات صادر خواهد شد.

در این نشست سرعت‌بخشی به شناسایی خانه‌های خالی، ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک و برخورد با بنگاه‌های املاک فاقد مجوز و بررسی تخلفات پرتکرار در بنگاه‌های معاملات املاک به عنوان راهکارهای کنترل بازار مسکن مطرح و مورد بحث قرار گرفت.