اراک - ایرنا - دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ساختمان کتابخانه مرکزی در حال ساخت اراک از جمله طرح‌های بزرگ ملی، منطقه‌ای، خاورمیانه و جهان اسلام بشمار می رود که تکمیل آن نیازمند اهتمام مسئولان است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مهدی رمضانی » روز چهارشنبه در بازدید از طرح فرهنگی درحال ساخت کتابخانه مرکزی در اراک افزود: این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که آخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: برای تکمیل این طرح بزرگ هزار و ۲۰۰میلیاردر ریال اعتبار نیاز است.
رمضانی با بیان اینکه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی کشور بهره‌بردار است، تأکید کرد: اما متعهد می‌شویم به محض تکمیل، فرایند تجهیز ظرف ۶ ماه انجام شود.
وی به تجربه تکمیل و تجهیز کتابخانه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در مشهد، سهند در آذربایجان شرقی و هفته دولت در خرم آباد و رشت طرح‌های فرهنگی در قالب کتابخانه به انجام رسیده است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: طولانی شدن روند ساخت برخی طرح‌ها موجب ناراحتی مردم می‌شود اما تلاش است تا این قبیل طرح‌ها به موقع تکمیل و باعث دلگرمی مردم شود.
رمضانی، به سیاست دولت سیزدهم در اجرای طرح‌ها اشاره کرد و افزود: دولت مردمی آیت الله رییسی، دولت اهل عمل است و تلاش می‌کند تا به وعده خود عمل کند.
وی بیان کرد: در سفر اول رییس جمهور به استان مرکزی، اعتباری برای ادامه تکمیل این طرح تخصیص یافت و در دور دوم نیز اعتبار تخصیص داده می‌شود و تلاش است تا با نقدینگی، عقب ماندگی جبران شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: شروع طرح کتابخانه مرکزی در اراک با اعتبارات استانی، محل اشکال بوده است.
«علی‌اکبر اسدی » افزود: روند ساخت تا تکمیل این طرح ۲ تا سه سال آینده ادامه دارد و امسال نیز که هنوز، اعتبارات اعلام و تخصیص داده نشده است.
وی بیان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام جز اولویت‌های استان مرکزی است اما منابع محدود است.
کتابخانه مرکزی در اراک در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در هفت طبقه درحال ساخت است.