تهران – ایرنا- ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که متعهد به آزادی سرباز آمریکایی است که به کره شمالی گریخته و از اظهار نظر درباره اخبار انتشار یافته‌ از سوی پیونگ یانگ خودداری کرد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از تارنمای آسیا نیکی، یک سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که دولت آمریکا "نمی تواند اظهارات منتسب به سرجوخه کینگ را تایید کند. "

وی توضیح داد: ما بر بازگشت امن او متمرکز هستیم. اولویت آمریکا بازگرداندن کینگ به خانه است و ما از طریق تمام کانال‌های موجود برای رسیدن به این نتیجه تلاش می‌کنیم.

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرده است که سرباز آمریکایی که در ۱۸ ژوئیه از کره جنوبی وارد این کشور شده است و به دلیل "بدرفتاری غیر انسانی و تبعیض نژادی" می‌خواهد در کره شمالی پناهنده شود.

تراویس کینگ سرباز ۲۳ ساله آمریکایی، ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر) و در حالی که مشغول بازدید از منطقه غیرنظامی مرزی بود، به کره شمالی فرار و بلافاصله بازداشت شد.

پیش‌تر چهار مقام آمریکایی به رویترز گفته بودند که این کشور هنوز تراویس کینگ ۲۳ ساله را که ماه گذشته میلادی از مرز دو کره عبور کرد و در کره شمالی دستگیر شد، اسیر جنگی نمی‌داند.