مهدی دوستی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین دلایل رسیدن به این جایگاه تعامل و تلاش همهجانبه بخش دولتی و خصوصی بود.
وی ادامه داد: در نخستین گام، مشخص کردن محورهای پیشران اقتصادی و برنامهریزی برای توسعه آنها به عنوان نقشه راه در دستور کار قرار گرفت.
رییس شورای برنامهریزی استان تصریح کرد: پس از تعیین پیشرانهای توسعه، برنامههای توسعهای در کشاورزی، شیلات ، صنعت و معدن، ترانزیت و نفت و انرژی با جدیت و اولویت بیشتر دنبال شد و افزایش بهره وری از ظرفیتهای موجود نیز بررسی و اجرایی شد.
دوستی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای افزایش بهرهوری ، برق رسانی به مراکز پرورش میگو با تزریق یکهزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری عملیاتی شد.
نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به ضرورت پیوستگی و ارتباط پروژههای عمرانی با رشد اقتصادی گفت: برای تحقق این موضوع، سیاستهای تعریف پروژههای عمرانی مورد بازنگری قرار گرفت.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: در این بازنگری اگر یک پروژه در بخش راه تعریف و اجرا میشد، راهی بود که مسیر رسیدنِ محصولات کشاورزی به بنادر و اسکلهها را کوتاهتر میکرد و به موازات آن بنادر و اسکلهها هم بهینهسازی شد.
وی تاکید کرد : بخش دیگری از این موفقیت، مرهون تلاشها و جهتگیریهای دولت و شخص آیتالله رئیسی در سطوح ملی و بینالمللی است که یکی از نتایج و دستاوردهای مهم و مستقیم این دیپلماسی اقتصادی، افزایش ترانزیت کالا و درآمدهای آن در بندر شهید رجایی و بخش حمل و نقل هرمزگان است.
دوستی یادآور شد: هرچند هرمزگان در سال های اخیر موفقیتهای قابل توجهی داشته و در برخی شاخصها پیشرفت کرده اما کسب رتبه نخست رشد اقتصادی از تمامی رتبههایی که تاکنون کسب کرده مهم تر است و دلیل آن تجمیع همه شاخصهای اقتصادی مهم در همین شاخص است.
به گفته استاندار هرمزگان: تحقق ۸۸ درصدی برنامه ابلاغی رشد اقتصادی در شرایطی برای هرمزگان رقم خورده است که متوسط کشوری در این حوزه ۴۱ درصد و عملکرد استان ۲ برابر میانگین کشوری بوده که اختلاف آن با استان دوم (بوشهر) حدود ۱۸ درصد است.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به افزایش سرمایهگذاریها رشد اقتصادی استان ادامه یافته و این موفقیت تکرار شود.