شاهرود - ایرنا - رییس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها در گردشگری پایدار نقش اساسی دارد، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستاهای بخش بیارجمند و روستای اَبر این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی نظری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای دزیان، گیور و قلعه بالا بخش بیارجمند و همچنین روستای اَبر شاهرود در دستور کار است.

وی از آغاز عملیات اجرایی سنگ‌فرش و محوطه‌سازی محور گردشگری دزیان، گیور و قلعه بالا خبر داد و گفت: گردشگری یکی از پویاترین بخش‌های اقتصادی جهان محسوب می‌شود، توسعه زیرساخت‌ها در توسعه گردشگری پایدار نقش اساسی دارد.

رییس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود تصریح کرد: محور روستاهای دزیان، گیور به مسیر گردشگری تبدیل می‌شود.

بیارجمند یکی از بخش‌های سه‌گانه شاهرود در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق این شهرستان واقع شده است.

نظری با بیان اینکه عملیات اجرایی سنگ‌فرش و محوطه‌سازی بافت روستای هدف گردشگری اَبر نیز آغاز شد، اظهار کرد: برای نخستین بار از اعتبارات زیرساختی شهرستان شاهرود، بخشی از بافت روستای اَبر سنگ‌فرش و ساماندهی می‌شود.

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد، این منطقه که به نام جنگل‌های ابر معروف است، ارتفاعات آن به شکل چمنزار بوده و مراتع آن دارای درخت است و در پایین‌دست آن نیز جنگل با گونه‌های متنوع دیده می‌شود.

نقش موثر کارگاه آموزشی برای میهمان‌نوازی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود از برگزاری کارگاه آموزشی میهمان‌نوازی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در اقامتگاه بوم‌گردی «پروین» واقع در روستای قلعه‌نو خرقان شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

نظری، هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش کیفیت خدمات‌دهی به گردشگران و جذب بیشتر گردشگران در اقامتگاه‌های بوم‌گردی عنوان کرد و افزود: برای توانمندسازی جامعه گردشگری شهرستان شاهرود برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی ویژه اقامتگاه‌ها و راهنمایان گردشگری در دستور کار قرار دارد.

شهرستان شاهرود با توجه به اقلیم‌های متنوع و وجود هشت منطقه گردشگری مصوب هیات دولت، هشت روستای گردشگری، یک شهر نمونه گردشگری، جاذبه‌های تاریخی و عرفانی و طبیعی متعدد، در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری است.