تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به نفوذ سامانه بارشی همرفتی به استان و وقوع رگبار باران و رعد و برق، هشدار رنگ زرد صادر شد.

ارسطو محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدت زمان این هشدار جوی از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس طی روز جاری در برخی مناطق احتمال رگبار باران، رعد و برق و وزش موقت باد به نسبت شدید وجود دارد، اضافه کرد: برای روزهای/ شنبه و یکشنبه / علاوه بر موارد یاد شده احتمال خیزش گرد و خاک نیز پیش بینی شده است.

این کارشناس، منطقه فعالیت این سامانه را تمامی نقاط استان اعلام کرد و افزود: بر اثر فعالیت این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن برخی مسیل ها و رودخانه ها، خطر اصابت صاعقه، احتمال آسیب به تاسیسات کم استحکام شهری و روستایی و درختان خشکیده و داربست ها در اثر وزش باد، احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا در اثر خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد:با توجه به شرایط جوی اعلام شده از شهروندان درخواست می شود از اتراق کردن در کنار رودخانه ها و مسیل ها و همچنین صعود به ارتفاعات در زمان فعالیت سامانه و پس از آن اجتناب کنند و از تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان خشکیده، داربست ها و بنرها خودداری نمایند.

بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، هشدار نارنجی به اقدام ضروری برای احتمال خسارت گسترده زیاد و هشدار قرمز به اقدام فوری و همه جانبه برای جلوگیری از خسارت گسترده اطلاق می شود.