تهران - ایرنا- سرپرست هیئت فوتبال استان تهران درباره مسائل مختلف این هیئت و حواشی آن صحبت کرد.

به گزارش ایرنا، احمدرضا براتی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست هیئت فوتبال استان تهران، در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» درباره تاریخ برگزاری انتخابات این هیئت گفت: می‌توانستیم پس از اتمام دوره سرپرستی انتخابات را برگزار کنیم اما ظرف ۱۰ روز یا ۲ هفته فرآیند انتخابات را شروع کردیم. آگهی ثبت نام از نامزدها منتشر شد. حدود ۲۴ نفر ثبت نام کردند و در نهایت صلاحیت ۱۷،۱۶ نفر تایید شد که یک نفر انصراف داد.

وی افزود: برخی نفرات نیز به دلیل مسئولیت‌هایی که در این بازه زمانی گرفتند، از فرآیند انتخابات خارج شدند. مطابق اساسنامه بعد از انجام این کارها ۲ ماه فرصت بود نتایج صلاحیت‌ها اعلام شود. این مورد دو بحث دارد. اما ۲ ماه و ۲۸ روز یا شاید بیشتر است که اسامی را به اداره کل ورزش و جوانان تهران ارسال کردیم اما متاسفانه پاسخی به ما نداده‌اند.

براتی درباره اینکه برخی اموال هیئت فوتبال استان تهران مانند ماشین، لپ‌تاپ و وسایل دیگری به این هیئت برگردانده نشده است، اظهار داشت. برخی مسائل بلاتکلیف مانده است. هم درمورد اموال و هم اسناد و مدارکی مثل اسناد پرسنلی. امور اداری، خزانه‌دار و مسئول امور مالی ما گزارش‌هایی به من داده‌اند و پس از اینکه پیگیری‌های خودم نیز منتج به نتیجه نشد، ناگزیر شدم در این مورد با فدراسیون مکاتبه کرده تا آنها تصمیم‌گیری کنند. فارغ از مرجع بالادستی بودن فدراسیون برای هیئت‌ها، رئیس فدراسیون نیز رئیس مجمع هیئت‌ها است. وظیفه داشتم این کار را انجام بدهم تا تکلیف برخی اموال و اسناد مشخص شود.

وی درباره تلاش‌هایی که برای بازگشت مجدد پاس به تهران و همچنین شکایت همدانی‌ها از این اقدام، یادآور شد: یکی از پیشکسوتان فوتبال تهران تقاضایی را به هیئت استان ارائه داد تا به زعم آنها تیم پاس احیا شود. پارافی را هم از مدیرکل ورزش و جوانان تهران گرفته بودند تا در صورتی که در سامانه ثبت نشده، این کار انجام شود. البته پاراف خطاب به من نبود و خطاب به مجموعه اداره کل بود. طبیعی است مطابق دستورالعمل مصوب سال ۱۳۹۵ فدراسیون، وقتی تقاضایی برای تغییر نام یا انتقال امتیاز یک باشگاه مطرح می‌شود باید آن را طبق همان دستورالعمل که به نام انتقال باشگاه‌ها، لوگو و برند آنها نوشته شده است، بررسی کنیم.

وی افزود: عزیز یا عزیزانی آمده و چنین تقاضایی را مطرح کرده‌اند. درمورد تیمی که در همدان است اطلاعی ندارم اما این پاسی که در لیگ تهران عضویت دارد تحت عنوان پاس قوامین بخشی از همان پاسی است که امتیازش به بانک سپه واگذار شده است. با این وجود نمی‌توانیم به دلیل صراحت دستورالعمل و اعتراض‌های واصله، اجازه ثبت این پاس جدید را بدهیم. این موارد ما را منع کرده است. هیچ موضعی ندارم و خیلی هم خوشحال می‌شوم تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار پایتخت حضور جدی داشته باشند.

سرپرست هیئت فوتبال استان تهران یادآور شد: علاقه‌مندم پاس، بانک ملی، راه‌آهن، هما، وحدت و .... بیایند تا لیگ تهران مثل قدیم پویا و جذاب دنبال شود اما یک آدم حقوقی هستم و مطابق مقررات می‌گویم امکان ثبت تقاضای دوستان وجود ندارد. همه مکاتبات واصله را به فدراسیون می‌فرستم همانگونه که به اداره کل ورزش و جوانان منعکس کردم و در نهایت باید کمیسیون ماده ۵ و ارگان قضایی فدراسیون تصمیم‌گیری قطعی و مشترک کنند. براساس اسناد و مدارک دریافتی، هر تصمیمی گرفته شود، هیئت فوتبال مجری اجرای آن خواهد بود.

براتی درباره تلاش جعل مدرک توسط یک داور و تلاش او برای قضاوت در لیگ برتر، گفت: بدون اطلاع من نام این داور هم در لیست قرار گرفته است. یکی از دلایلی که در کمیته داوران تغییر و تحول داشتیم، همین مورد است. موضوع در کمیته اخلاق مطرح شده است اما بحث فقط جریمه نقدی نیست بلکه محرومیت تعلیقی نیز برای این داور در نظر گرفته شده است. یعنی اگر در دوران تعلیق هر تخلفی مرتکب شود، خود به خود این مجازات هم اعمال خواهد شد. دراین‌باره هر تصمیمی که بخش‌ قضایی فدراسیون فوتبال بگیرد، ما آن را اجرا خواهیم کرد.