تبریز - ایرنا - امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه باید مواظب نفوذ سلطه آمریکا بود، گفت: دشمنان قسم خورده این ملت در هر لحظه در آرزوی بازگشت به این دیار کهن و میهن اسلامی هستند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

به گزارش ایرنا، «حجت الاسلام اسماعیل روشن تن » در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۳۲ و نادیده گرفتن ظرفیت مردم در این روز، اظهار کرد: این روز از دیگر جنایت‌های آمریکا و استکبار علیه مردم ایران بود و عبرت‌های ۲۸ مرداد نباید فراموش شود و باید مواظب فاصله گرفتن دولتمردان از روحانیت باشیم زیرا تاریخ احتمال تکرار دارد.

وی با هشدار نسبت به توطئه‌های آمریکا و انگلیس علیه ملت ایران، ادامه داد: مسوولان همواره باید مراقب توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی آمریکا و انگلیس باشند زیرا همواره این کشورها در حال توطئه علیه ملت ایران بوده و هستند.

حجت الاسلام «روشن‌ تن» با اشاره به ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی کشور، افزود: ایران مقتدر امروز مانند آغاز انقلاب با چالش های مستکبران عالم روبروست و اگر در آن زمان، غرب برای خرید سلاح ابتدایی جلوی ما را می گرفت الان تلاش می کند که نگذارد سلاح های پیشرفته جمهوری اسلامی به دست جبهه مقاومت و حزب الله برسد.

وی با اشاره به پیشرفت های صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: دشمن باید در هر کجای عالم از توان سپاه اسلام و ایران مقتدر بترسد و به خود اجازه دست اندازی به میهن اسلامی را در هیج کجا ندهد.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با بیان اینکه توطئه های زمان کنونی دشمنان علیه نظام اسلامی با زمان آغاز انقلاب تفاوت معناداری کرده است، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی، درصدد جلوگیری از قوت گرفتن جبهه مقاومت و حزب الله هستند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به اول شهریور به عنوان روز پزشک و گرامیداشت شیخ الرئیس، گفت: انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه های علم و دانش و ایجاد زیرساخت های علمی است.

حجت الاسلام «روشن تن»، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی طرح های مهم و بزرگی در عرصه های علمی در کشور اجرا شده و جمهوری اسلامی ایران در دنیا به رتبه های نخستین علمی دست یافته که این موفقیت ها در سایه استقلال و تلاش و کوشش علمی جوانان این مرز و بوم است.

وی همچنین با اشاره به دوم شهریور و آغاز هفته دولت، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جمع فرماندهان سپاه فرمودند که وظیفه امروز مسوولان کشور کار جهادی است و این کار فقط مربوط به سپاه نیست بلکه همه موظف به کار جهادی هستند و زمان حاضر روز ناامیدی نیست بلکه روز شوق، امید و حرکت است.

امام جمعه موقت تبریز با محکوم کردن حادثه تروریستی در شاهچراخ شیراز، گفت: حمله تروریستی کور به سومین حرم مطهر اهل بیت (ع) که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران این حرم مطهر شد، بار دیگر قلوب ملت ایران را اندوهگین و داغدار کرد.

حجت الاسلام «روشن تن» با بیان اینکه دشمن امنیت ملی را هدف گرفته است، ادامه داد: دشمن به دنبال راه‌ انداختن اختلافات مذهبی و ناامن کردن کشور به شیوه‌های مختلف است بنابراین باید مواظب نقشه های شوم دشمنان بود.