مراغه- ایرنا- امام جمعه مراغه و نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه منحل شدن شورا به نفع شهر نیست، بیان کرد: اعضا طوری عمل نکنند که کار به انحلال شورا بکشد و بی‌صداقتی را کنار بگذارند. 

به گزارش ایرنا «آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی» در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: برخی از اعضای شورا مشکلاتی در این نهاد پیش آورده‌اند و با نشنیدن نصیحیت‌ها، چند ماه است که شهر را بلاتکلیف گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری مراغه اکنون با سرپرست اداره می‌شود، اضافه کرد: در جریان های اخیر نیز برخی از اعضا را مقصر می‌دانیم و از آنان می‌خواهیم که از مردم خجالت بکشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر با پیروی از هواهای نفسانی، شهر را در بلاتکلیفی قرار ندهند و اگر همین روند ادامه یابد، مسایل پشت پرده شورا را در نماز جمعه بیان خواهم کرد.

وی چندین سوال مطرح کرد و ادامه داد: «آیا برای منافع شخصی در شورا حضور یافته‌اید؟» و اینکه «آیا آمده‌اید تا کارهای ضدامنیتی انجام دهید؟»

امام جمعه مراغه تصریح کرد: متاسفانه گاهی طرحی که بودجه ندارد و مصوب نیست را کلنگ‌زنی کرده و در مردم مطالبه ایجاد می‌کنید؛ بدانید که اگر به خودتان نیایید، برخی از معامله‌هایتان را در اینجا بیان خواهم کرد.

آیت‌الله پورمحمدی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر مراغه اظهار کرد: آقایان و خانم‌ها منافع شهر را معامله نکنید و کاری نکنید که شورا به آخر نرسد و منحل شود.

وی افزود: کاش شورا نبود زیرا غیر از سنگ‌اندازی و ضرر زدن به بیت‌المال کار عمده‌ای دیگری از اعضای آن مشاهده نمی‌شود.

وی خطاب به اعضای شورا بیان کرد: در نظر بگیرید که با چهار تا ۶ هزار رای در ششمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر به این نهاد راه یافته‌اید و باید همت کنید تا فصل کاری را از دست ندهید.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه پیش از این نیز اعضای شورای اسلامی شهر مراغه را نصیحت کرده است اما به آن گوش فرا نداده‌اند، ابراز امیدواری کرد که تذکر امروزش در خطبه نماز جمعه، آخرین نصیحت وی به اعضای شورا باشد.

می‌خواستند صفوف نمازگزاران را به رگبار بکشند

عضو مجلس خبرگان رهبری به عملیات تروریستی در شاهچراغ که طی روزهای اخیر به وقوع پیوست اشاره و بیان کرد: داعشی‌ها می‌خواستند مردم را در صفوف نماز جماعت به رگبار ببندند و در نتیجه مقاومت نیروهای امنیتی به هدف خود نرسیدند.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: داعشی‌ها همان کارهای یزید ابن معاویه را تکرار می‌کنند و اینها همان افرادی هستند که حرم عسکریین را منفجر کرده بودند و شیعیان آن را به مراتب بهتر از گذشته بازسازی کردند.

سیدحسن نصرالله کوبنده پاسخ داد

عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله اشاره و بیان کرد: مقام های اسراییل تهدید کرده بودند که لبنان را با خاک یکسان خواهند کرد و سیدحسن نصرالله در سالگرد جنگ ۳۳ روزه پاسخ کوبنده به آنان داد.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: سیدحسن نصرالله در واقع به رژیم صهیونیستی اخطار داد و برخی از مقامات این رژیم جعلی پس از آن اذعان کرده‌اند که واهمه دارند تا اسراییل به هشتاد سالگی خود نرسد.

وی با تاکید بر اینکه این رژیم جعلی ۷۶ سال عمر دارد، بیان کرد: قدرت جریان مقاومت و حزب‌الله لبنان روز به روز بیشتر می‌شود و نابودی اسراییل نزدیک است.

آزادگان در دوره اسارت هم از ارزش‌ها دست نکشیدند

امام جمعه مراغه به ۲۶ مردادماه، سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشورمان نیز اشاره کرد و افزود: آنان در دوره اسارت هم از ارزش‌ها دست برنداشتند تا جایی که آن نوجوان اصفهانی طی دوره اسارت به امر به معروف و نهی از منکر دست زد و خبرنگار زن را به حفظ حجاب دعوت کرد.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین از شهید لشکری که بیش از ۱۷ سال در سیاه چال‌های بعثی ماند هم یادی کرد و گفت: آن شهید بزرگوار اولین اسیر و آخرین آزاده کشورمان بود و فرزندانمان باید به وجود چنین دلاورمردانی افتخار کنند.