گرگان - ایرنا - هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه - پاییزه آق‌قلا در شمال استان گلستان در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در رقابت‌های این هفته ۴۷ راس اسب در پنج دور هزار متر و ۲ دور ۱۲۰۰ متر ثبت‌نام شده بودند که در پایان هر دور نتایج زیر به دست آمد:

کمال دلیجه‌عطا، رامین قهرمانی و رضا فهیمی در دور اول با اسب‌های آریاخان ماربل، خان قوشو البارس زودتر از بقیه از خط پایان عبور کردند و به ترتیب اول تا سوم شدند.

این کورس در مسافت هزار متر ویژه اسب‌های بیشتر از سه سال با نژاد ترکمن کلاس پنج برگزار شد.

دور دوم باز هم ویژه اسب‌های بیشتر از سه سال با نژاد ترکمن، اما مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر برگزار شد.

در این دور امین محمدی اسب امپرالیز مهر را زودتر از سایر اسب‌ها از خط پایان عبور داد و اول شد و بعد از او فردین فداکار با اسب ایلشاد گز و حسام عطایی با اسب قارداش گلی‌داغ به ترتیب دوم و سوم شدند.

دپار دور سوم برای اسب‌های بیشتر از سه سال با نژاد ۲ خون دارای ۳ تا ۶ امتیاز به مسافت هزار متر آماده شد که رامین قهرمانی، محمدصفا مختوم‌نژاد و مبین کم، با اسب‌های شکیرا، تیمی و هج‌بیوتی به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور چهارم آخرین دور هزار متر هفته دوم این رقابت‌ها بود که ویژه اسب‌های بیشتر از سه سال با نژاد ۲ خون کلاس چهار، برگزار شد.
در این دور اسب‌ یادکراندو با چابکسواری مومن بهادر، بریتانیا ٢ با چابکسواری ابراهیم قره‌داشلیو دل‌تیا با چابکسواری عیدمحمد غراوی به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور پنجم این هفته با حضور اسب‌های بیشتر از سه سال با نژاد ۲ خون کلاس پنج به مسافت ۱۲۰۰ متر برگزار شد، که آرمین آق‌آتابای‌ سوار بر اسب قره‌یل مراوه زودتر از خط پایان عبور کرد و اول شد.

در این دور مقام‌های دوم و سوم به ترتیب به اسب‌های سایلان گلی با چابکسواری بنیامین جرجانی و کلیور با چابکسواری ابراهیم قره‌داشلی رسید.

محمدرضا نوری، یاسین زارعی‌کسلخه و بنیامین جرجانی سه چابکسوار اسب‌های فشفشه، لیدی کوئین و لیدی فلش بودند که در دور ششم و پایانی این هفته از رقابت ویژه اسب‌های بیشتر از سه سال با نژاد ۲ خون کلاس ۶ در مسافت ۱۲۰۰ متر به ترتیب اول تا سوم شدند.

در مجموع ۶ دور رقابت‌های این هفته از کورس اسبدوانی تابستانه - پاییزه شهرستان آق‌قلا مبلغ پنج میلیارد و ۶۱۳ میلیون ریال جوایز نقدی به مالکین، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر اهداء شد.

استان گلستان خاصه سه شهرستان آق‌قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس خواستگاه ویژه رقابت‌های کورس اسبدوانی در فصول مختلف سال با حضور گرم و بیشمار علاقمندان به سوارکاری است.

بیش از ۹۵ درصد تماشاگران و ۱۰۰ درصد چابکسواران این رقابت‌ها اهل سنت و ترکمن هستند.

تماشاگرانی از استان‌های تهران، خراسان شمالی، سمنان و مازندران برای تماشای این مسابقات هر هفته حضور دارند.

برخی از اسب‌ها و مالکان آنها از استان‌های مختلف در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.