همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر استانی رئیس جمهور( مرداد سال گذشته)، یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب ملایر مصوب و ماده ۵۶ آن اخذ شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "هادی بیگی‌نژاد" عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه آبرسانی و فاضلاب و احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی این شهرستان ردیف ملی اخذ و عملیات اجرایی مجتمع سد کلان با ۳۷ روستای زیرپوشش آغاز شد.

وی آبرسانی به روستاهای ملایر را از اولویت‌های مهم برشمرد و افزود: در جهاد آبرسانی به روستاهای این شهرستان، تعداد آبرسانی از ۲ روستا به بیش از ۳۰ روستا رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تلاش برای اخذ ردیف ملی برای بسیاری از پروژه‌های این شهرستان، ادامه داد: در حوزه علوم پزشکی دانشکده پرستاری ملایر ردیف مستقل گرفت و مجوز سه تا چهار رشته برای سال‌تحصیلی جدید این دانشکده اخذ شد.

بیگی‌نژاد تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) را از دیگر اقدامات عنوان و بیان کرد: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان ملایر، در سفر رئیس جمهور مجوز ساخت آن اخذ و ردیف ملی گرفت.

مینی‌وُرلد امسال تکمیل می‌شود

وی همچنین اخذ ردیف ملی برای مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد را اقدامی مهم در زمینه تکمیل این مجموعه گردشگری برشمرد و گفت: در این راستا ۲۰۰ میلیارد ریال امسال برای مجموعه مینی‌وُرلد ردیف بودجه مصوب شد که شهرداری نیز با هزینه‌کرد سه برابری این میزان اعتبار، امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از روند اجرایی چهاربانده ملایر- آورزمان- نهاوند ابراز گلایه کرد و افزود: این پروژه ردیف ملی دارد و از نظر ردیف اعتباری و پیمانکار مشکلی ندارد و در تلاش هستیم این مسیر تا کرمانشاه ادامه یابد.

بیگی‌نژاد یادآور شد: در حوزه برق نیز طی سه سال گذشته هر سال ۱۲۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در سطح این شهرستان اجرا و برای رفع افت ولتاژ و نوسان برق اقدامات خوبی انجام شد.

وی یادآور شد: سال گذشته حل مشکلات ۲۷ روستا را در حوزه‌های مختلف هدفگذاری کردیم و در برخی حوزه‌ها صد درصد موفق بودیم و امسال ۲۵ روستا را هدف قرار دادیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با هم‌افزایی که انجام شد، سال گذشته طرح هادی در ۶۰ روستای این شهرستان اجرا شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: برای اجرای این طرح بزرگ ملی اراده مدیریتی جدی لازم است.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس تخصص، وارد کمیسیون انرژی مجلس شدم، ادامه داد: با حکم رئیس جمهور به عنوان هیات نظارت بر قراردادهای نفتی انتخاب شدم.

رفع ناترازی انرژی؛ در گرو همراهی مردم است

عضو کمیسیون انرژی مجلس به اقدامات انجام شده در حوزه انرژی اشاره و خاطرنشان کرد: ناترازی برق و گاز در پیک مصرف تا مدت‌ها با ما همراه خواهد بود و رفع این مشکل نیازمند همراهی مردم، جرات مسئولان و برنامه‌ریزی است.

بیگی‌نژاد با تاکید بر اینکه مردم ثابت کردند که همواره پای تصمیم های سخت ایستاده‌اند و مسئولان را همراهی می‌کنند، افزود: دولت حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان به نیروگاه‌های برق بدهی دارد و به دلیل همین ناترازی مالی، سرمایه‌گذار رغبتی به تولید برق ندارد.

وی با اشاره به توزیع روزانه ۶۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در کشور اشاره و بیان کرد: با توجه به نیاز روزانه ۷۴ هزار مگاوات برق به ویژه در موارد پیک مصرف، ۱۲ هزار مگاوات کسری داریم که برای جبران آن به بخش کشاورزی و صنایع عمده مانند فولاد و فروسیلیس خاموشی داده و بخشی نیز به عنوان تشویق مردمی در نظر گرفته شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف برق نیازمند همت مدیریتی است، گفت: در حوزه گاز نیز این ناترازی مالی وجود دارد و شرکت ملی نفت با بدهی ۶۸ میلیارد دلاری مواجه است.

بیگی‌نژاد به ۱۱۳ میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور اشاره و اظهار داشت: فاصله بین تولید و مصرف بنزین و گازوئیل زیاد است و طبیعی است که باید واردات انجام دهیم.

قاچاق روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل

به گفته وی؛ روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل در کشور قاچاق انجام می‌شود و برای حل مشکل ناترازی در حوزه‌های مختلف نظریه‌های آزادسازی و یارانه‌ای وجود دارد و هنوز نتوانستیم نظریه سومی پیدا کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنانش به جذب نیروهای خرید خدمت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طبق گفته معاون مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، امسال ۶۰ هزار نیروی خرید خدمات در کشور تعیین تکلیف می‌شوند و اکثر آنان از طریق آزمون درون سازمانی جذب خواهند شد.

بیگی‌نژاد با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، بیان کرد: کاهش دانش‌آموز و مازاد معلم حداقل تا سه آینده یکی از نگرانی‌های آموزش و پرورش است.

افزایش قیمت بنزین نداریم

وی اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست و تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت نان نیز به استانداری‌ها واگذار شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین به طرح تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن این طرح وقت‌گیر و زمان‌بر است و هیات تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حال شکل‌گیری است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.