سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کتاب یکی از مهم ترین اقلام در حوزه فرهنگ به شمار می رود و متولیان این حوزه باید نگاه عاشقانه و دلسوزانه ای به این مقوله داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز شنبه در دیدار سرپرست و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه دارد و این نهاد فرهنگی به منظور جذب علاقه مندان، باید مکانی پویا، جذاب و دلنشین برای مخاطبان باشد.

وی با اشاره به اینکه غنای محتوایی کتاب در جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی بسیار مهم است، گفت: وجود منابع خوب، به روز و ارزشمند سبب جلب توجه اقشار مختلف به این نهاد فرهنگی می شود و این امر در ارتقای سرانه مطالعه بسیار اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار تعامل و همکاری بیشتر دستگاه های فرهنگی در استان شد و افزود: استاندار کردستان یک شخصیت فرهنگی و علاقه مند به این حوزه است و این امر می تواند فرصتی مناسب برای نهادها و دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ استان باشد.

وی یادآور شد: همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی در نهایت به نفع جامعه است و این مهم سبب صرفه جویی در هزینه‌ها و تاثیرگذاری بیشتر خواهد شد.

راه اندازی موکب فرهنگی کتابخانه های عمومی در مرز باشماق

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار به راه اندازی موکب فرهنگی کتابخانه های عمومی در مرز باشماق مریوان اشاره و اظهار کرد: بر اساس برنامه در ایام اربعین حسینی برای زوار برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتابخوانی برگزار می شود.

معصومه حسنی خونسار در ادامه گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی، برنامه‌های متنوعی را در حوزه کتابخوانی برگزار می کند و با استقبال مطلوب مخاطبان مواجه شده است.

وی حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم اعلام کرد و افزود: حمایت از این نهاد فرهنگی سبب ارتقای فرهنگ کتابخوانی و در نهایت توسعه فرهنگی می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی کردستان نزدیک به ۴۵ هزار عضو فعال دارد، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از۹۰۰ هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در استان قرار دارد.

هم اکنون کردستان دارای ۸۱ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵۳ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.