بندرعباس - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اعلام کرد: شاخص کیفیت هوا در شهر بندرعباس امروز (شنبه) به دلیل وجود ریزگردها و ذرات معلق آلاینده در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بر اساس اعلام روز شنبه این دانشگاه به افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و افراد سالمند توصیه شده از منزل خارج نشوند و فعالیت های خود را به حداقل برسانند و سایر افراد نیز می بایست از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

براساس اعلام این دانشگاه علوم پزشکی، اثرات بهداشتی این آلاینده، افزایش شدید بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران و سالمندان و افزایش شدید علائم تنفسی در کل جمعیت است.

بنابراین هشدار زودهنگام، منظور از فعالیت طولانی عبارت است از هر گونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور پی در پی در مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد.

محمد کاملی دیرستانی رییس اداره هواشناسی جزیره قشم امروز(شنبه) با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اعلام کرده بود، در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در مناطق مرکزی استان هرمزگان و نوار ساحلی که شرایط بارشی مهیا نیست تُند باد موقت همراه با گرد و خاک و کاهش موقت دید مورد انتظار است.