کرمان - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به حمله تروریستی چند روز گذشته در حرم شاهچراغ گفت: پاسخ این جنایات در ضربه قاطع نیروهای مسلح بر بدنه نیروهای تکفیری در آینده بسیار نزدیک دیده خواهد شد و هیچ زمانی نبوده که دشمن به قصد ضربه زدن به منافع و آموزه های اعتقادی ما حرکتی را انجام دهد و بدون پاسخ مانده باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ امیر غلامعیلان روز شنبه در همایش تجلیل از آزادگان دوران دفاع مقدس تاکید کرد: حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به شدت ضعیف و فاقد هرگونه ارزش نظامی بود، عده ای زائر و نمازگزار توسط کسانی که شست و شوی مغزی شده اند و جنایت کور انجام می دهند، به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

وی بیان کرد: امروز دشمن بر اسلام هراسی و شیعه هراسی مانور می دهد و مصادیق آن نیز در فازهای مختلف اجرا می شود؛ زمانی که چهره خشن از اسلام نشان دادند با تدابیر نیروهای مسلح، دیدیم سرنوشت داعش به کجا رسید.

فرمانده قرارگاه جنوب شرق منطقه ای ارتش با اشاره به وارد شدن ضربات بر نیروهای تکفیری طی سال گذشته افزود: امروز تحولات زیر نظر هست و تحرکاتی که بحث ناامنی در کشور را می خواهند مطرح کنند، کاملا در رصد اطلاعاتی هستند و شرایط امنیتی کشور نیز در وضعیت ثابت و پایداری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید به بحث جهاد تبیین در حوزه جنگ ترکیبی، عملیات روانی و فضای مجازی که کشور را تهدید می کند، توجه داشته باشیم زیرا مقام معظم رهبری این جنگ ترکیبی را جنگ خطرناکی می دانند و در همه حوزه های اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و غیره شکل گیری فتنه ها خودش را نشان می دهد؛ این جنگ محصول اتاق فکر دشمنان است و در کشور پیاده می شود.

امیر غلامعلیان گفت: یکی از بزرگ ترین اهداف دشمن بحث تهاجم فرهنگی و جنگ روانی است که امروز فضای مجازی به شدت در ذهن جوانان ما تاثیرگذار شده و دشمن باورهای مثبت ما را در ذهن نسل جوان وارونه جلوه می دهد؛ اگر دشمن به شدت در مساله حجاب کار می کند، در راستای همین جنگ ترکیبی است

وی ادامه داد: حجاب جزو آموزه های دینی و معنوی ماست و دشمن به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد کشوری را از آموزه های معنوی خودش تهی و نسبت به اعتقادات مذهبی سست بسازد و روی بحث حجاب تمرکز کند، پله به پله جلو می رود و منتظر عکس العمل و پاسخ ماست.

فرمانده قرارگاه جنوب شرق منطقه ای ارتش تصریح کرد: آثار تخریبی تهاجم فرهنگی می تواند از آثار یک جنگ تمام عیار بیشتر باشد و خوشبختانه اقدامات خوبی در کشور در حال انجام و مسائل کنترل شده است.

وی با تبریک مناسبت ۲۶ مرداد و سالروز ورود آزادگان دوران دفاع مقدس به خاک کشور بیان کرد: آزادگان نماد اقتدار، آزادگی و مظلومیت هستند و هیچ برهه ای از تاریخ زندگی این عزیزان به اندازه اسارت سخت نبوده است که با بصیرتی که داشتند تا آخرین لحظه مقاومت کردند و به درجه آزادگی و جانبازی رسیدند.

امیر غلامعلیان اظهار داشت: حدود ۴۲ هزار نفر در دوران دفاع مقدس و در مجموعه نیروهای مسلح اسیر رژیم بعث عراق شدند و حدود ۲۶ هزار نفر از آنان نیروهای ارتش بودند که ۴۸۴ نفر متعلق به ارتش کرمان بود.

وی افزود: آزادگان سرافراز رموز موفقیت و خاطرات خود را در دوران اسارت برای مردم و نسل جدید تشریح کنند و در همین راستا خاطرات اغلب آزادگان ارتش جمهوری اسلامی در کتاب ها جمع آوری شده است که هر ساله نیز با حضور آزادگان در سازمان حفظ و نشر دفاع ارزش های مقدس یادداشت و جمع آوری می شود.

به گزارش ایرنا در این آیین که در محل تالار صدف شهر کرمان برگزار شد سردار محمدرضا حسنی سعدی از آزادگان دوران دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از دوران اسارت پرداخت و همچنین با اهدای لوح تقدیر از چند نفر از آزادگان تجلیل به عمل آمد.