بوشهر - ایرنا - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۹ پروژه شیلاتی با اعتبار ۲ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال اعتبار در این استان افتتاح و اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، عقیل امینی روز شنبه در جنع خبرنگاران اظهار کرد: از این شمار پروژه ۶ پروژه شیلاتی تولید ماهیدر قفس، استخرهای پیش ساخته و بتنی با یک هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه ها یک هزار و ۹۷۳ تن به ظرفیت تولیدات کشور افزوده و برای ۱۵۴ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.و یک هزار و ۹۷۳ تُن به ظرفیت تولـیدات کشور افزوده می شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: همچنین همزمان با آغاز هفته دولت عملیات اجرایی سه پروژه شیلاتی دیگر نیز در بخش آبزی پروری شامل تولید مولدین عاری از بیماری خاص میگو، پرورش ماهی در استخر بتنی و تکثیر و نرسری ماهیان دریایی با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل شیلات، با توجه به ضرورت استفاده‌ بهینه از منابع آب‌های ساحلی و دریایی ، پرورش ماهی در قفس و همچنین بمنظور اشتغال زایی در بخش روستاهای ساحلی پرورش ماهی در استخرهای پیش ساخته و بتنی را نیز در دستور کار خود دارد.