کرمان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان با اشاره به بحث مشکل سوله‌ای که در کرمان به منظور جمع‌آوری اموال تملیکی وجود دارد، گفت: هر چه زودتر در ایجاد این سوله‌ها باید تفاهم‌نامه‌ه‌ای برقرار و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بخشی روز شنبه در مراسم معارفه مدیرکل اموال تملیکی استان کرمان با اشاره به مشکلات موجود در بحث نظام گمرگی در کشور به ضرورت اصلاحات قانونی در این مورد اشاره کرد و گفت: اگر این نظام اصلاح شود به نفع مردم و جامعه است.

وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در چهار ماه اخیر حدود ۴۹ میلیون و ۹۲۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان کرمان داشتیم، تاکید کرد: این استان سال گذشته در حوزه تامین الگوهای مالی از طریق سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نخست کشور را به دست آورد.

صادق سلطانی‌نژاد با اشاره به وجود ۱۹ شهرک و ۲۴ ناحیه صنعتی در استان کرمان تصریح کرد: در استان کرمان بخش‌های کشاورزی ۲۱ درصد، صنعت۲۳ درصد، خدمات ۳۸ درصد و معدن ۱۸ درصد در تولید ناخالص داخلی نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه بحث تفویض اختیارات یکی از موضوعات راهبردی وزارت دارایی در کشور است، تاکید کرد: در استان کرمان حدود ۲۳ مورد تفویض اختیار دارای اهمیت داشتیم که گزارش و نتیجه آن هر ۶ ماه یکبار داده می‌شود.

مساله کمبود انبارهای اموال تملیکی

میثم ابوسعیدی دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان نیز در این نشست کمبود انبارهای اموال تملیکی در استان را با توجه به فواصل میان شهرهای استان یک مشکل دانست و افزود: در سه نقطه استان (شهرستان‌های جنوبی، شرقی و شهرستان سیرجان)غیر از کرمان انبارهایی در اختیار مجموعه اموال تملیکی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا این مراسم با حضور جمعی از مسئولان در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار، از زحمات احسان یوسفی پور تجلیل به عمل آمد و محمد سام نژاد به عنوان مدیر کل اموال تملیکی استان کرمان معرفی شد.