یاسوج-ایرنا-مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صاحبان مشاغل پلتفرمی (کسب و کار در فضای مجازی) زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

رسول چراغ سحر روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه ماهیت مشاغل در حال تغییر است و به‌ویژه بعد از همه‌گیری کرونا، شاهد گسترش فعالیت کسب‌وکارهای مجازی هستیم تامین اجتماعی از صاحبان مشاغل پلتفرمی حمایت می کند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزشکاران و فعالان حوزه ورزشی استان نیز از دیگر گروه هایی هستند که به تازگی برای قرار گرفتن آنان زیر پوشش بیمه ای برنامه ریزی شده است.

چراغ سحر اظهار کرد: ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان و کمک مربیان، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم ها، امور خدمات حمل و نقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه ها و هیات های ورزشی ارتباط شغلی دارند می توانند از حمایت‌های بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی افزود: بیمه این افراد به ۲ شکل انجام می شود یکی کارفرمایی است که هیات های ورزشی و باشگاه ها، با معرفی اسامی بیمه انجام می شود و نمونه دیگر بیمه انفرادی در قالب مشاغل آزاد است که این گروه مشمول بیمه حوادث می شود و از خدمات بیمه استفاده می کنند.

چراغ سحر عنوان کرد: در این طرح از ۳۰ درصد حق بیمه ۲۳درصد از طرف کار فرما و هفت درصد توسط شخص پرداخت می شود و مابقی را تامین اجتماعی تقبل می کند.

وی بیان کرد: ورزشکارانی که قصد دارند به صورت انفرادی زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار گیرند باید ماهیانه هفت تا ۱۰میلیون ریال براساس سطوح بیمه ای برای حق بیمه پرداخت کنند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان حاضر ۱۰۵هزار بیمه شده با ۳۲۵ هزار نفر زیرپوشش خدمات درمانی تامین اجتماعی استان هستند.