ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیاده روی اربعین حرکتی عظیم و جهانی است که حلقه اتصال و انسجام امت اسلام را محکم تر می‌کند.

آیت الله عسگر دیرباز روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیاده روی اربعین همبستگی امت اسلام بویژه شیعه و سنی را مضاعف کرده و راه هرگونه تفرقه افکنی را به روی بدخواهان دین و کشور می‌بندند.

وی اظهار کرد: میزبانی اهل سنت و پیروان سایر ادیان توحیدی از زائران اربعین نشان می‌دهد امام حسین (ع) و مکتب و راه او نقطه اشتراک تمام ملت‌ها از هر قوم، نژاد، دین و مذهب است.

آیت الله دیرباز با بیان اینکه پیاده روی اربعین موجب هراس استکبار جهانی می‌شود، ادامه داد: هر اندازه شکوه این حرکت عظیم بیشتر شود به همان اندازه واهمه دشمنان از اقتدار امت اسلام و تمامی آزادیخواهان جهان بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین و میزبانی آن از زائران اربعین و قدردانی از تلاش‌های دولت و استاندار آذربایجان غربی برای این اقدام ارزشمند گفت: این اقدام در جای خود قابل تقدیر و تحسین است.

آیت الله دیرباز اضافه کرد: حضور زائرانی از اقصی نقاط جهان در این استان و یا به عبارتی ورود و خروج از اینجا نتایج مطلوبی به دنبال دارد و در نخستین مرحله نشان می‌دهد برخلاف تحلیل‌های نادرست ضریب امنیت این استان بالا است.

وی یادآور شد: زائران اربعین همچنین چهره حقیقی فضای این استان و کشور را به جهان نشان داده و مهر باطل بر تبلیغات دروغین می‌زنند.

آیت الله دیرباز تاکید کرد: موکب هایی که توسط اقوام و ادیان مختلف آذربایجان غربی در مسیر تردد زائران بر پا شده و به میزبانی از زائران اربعین می‌پردازند ثابت می‌کنند این دیار نماد وفاق و همدلی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این حرکت جهادی و حضور پر شمار مردم در آن، توجه همه را به خود جلب کرده و آنها از خود می‌پرسند اربعین چه دارد؟ که این همه بزرگ و کوچک به آن پیوسته‌اند.

به گزارش ایرنا، پیاده روی اربعین چندین سال متوالی است که با حضور گسترده تمامی مسلمانان و حتی غیر مسلمانان از اقصی نقاط جهان با شکوه و عظمت زیادی برگزار می‌شود، این حرکت جهانی اقتدار و یکپارچگی امت اسلام را به دنیا مخابره می‌کند.

پیاده‌روی اربعین حسینی از هفته گذشته در کشور عراق آغاز شده است.