آبادان - ایرنا - یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ناگهانی و بی‌رویه تعرفه صید ماهی و میگو برای صیادان ، خواستار تعدیل تعرفه‌ها از سوی سازمان ملی شیلات شد.

سید محمد مولوی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ضرورت توجه به رونق تولید و کمک به گسترش اشتغال دریا محور در شهرهای بندری گفت: فعالیت صیادان و ملوانان در بنادر آبادان ، چوئبده و اروندکنار باید با بهره.گیری از همه ظرفیت ها تقویت شود.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های سال ۱۴۰۲ صید ماهی و میگو افزایش بی رویه و نامتعارفی داشته است، افزود: اعلام تعرفه‌های جدید صید ماهی و میگو موجب ابراز نارضایتی گسترده ملوانان و صیادان شده است و این موضوع تاثیر غیر مثبتی در روند فعالیت اقتصادی بنادر خواهد داشت.

مولوی با اشاره به اینکه در برخی از موارد تعرفه‌گذاری تعرفه‌ها بیش از سه هزار درصد افزایش پیدا کرده است بیان کرد: سازمان ملی شیلات ایران بعنوان متولی اصلی تعرفه‌گذاری صید ماهی و میگو باید این روند تعرفه‌گذاری را تصحیح و بازبینی نماید تا شرایط متعادلی برای فعالیت صیادان در بنادر آبادان ، اروندکنار و چوئبده ایجاد گردد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان شیلات ایران اظهار کرد: تعرفه گذاری فعالیت‌های اقتصادی که به صورت مستقیم با معیشت مردم سر و کار دارد باید متعادل و در راستای کمک به رونق تولید و افزایش اشتغال زایی باشد.

به گزارش ایرنا پرورش میگوی چوئبده آبادان از دهه ۹۰ در سطح ۱۰ هزار هکتار به تدریج راه اندازی شد.

در جوار کانال‌های موجود در منطقه حدود ۱۱۰ مزرعه ۲۰ هکتاری احداث شد.در دهه ۷۰ و ۸۰ آسیب‌های قابل توجهی در اثر بروز خشکسالی، شوری آب ، بروز سرمازدگی و بیماری لکه سفید به تولید کنندگان میگو در این منطقه وارد شد.

شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان، در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب آبادان واقع است و بندر این شهر از مهمترین مراکز پرورش میگوی کشور است.