تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در دیدار با رئیس‌جمهور تاتارستان روسیه در بوداپست، گفت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات سیاسی، شرکت‌های مجار در پی گسترش فعالیت‌های خود در روسیه هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، برتالان هاواسی (Bertalan Havasi) سخنگوی نخست وزیر مجارستان هنگام ارائه گزارشی از مذاکرات ویکتور اوربان با رستم مینیخانوف رئیس‌جمهور تاتارستان روسیه، گفت: بر اساس نتایجی که تاکنون به دست آمده، مجارستان برای ادامه همکاری با روسیه در حوزه‌هایی مانند کشاورزی آمادگی دارد.

وی ادامه داد: در این نشست خاطرنشان شد که با وجود تحریم‌ها و مشکلات سیاسی، شرکت‌های مجار که در روسیه نمایندگی دارند، به دنبال فرصت‌هایی برای گسترش فعالیت های خود در این کشور هستند.

هاواسی اظهار داشت: آقای اوربان گفت که سعی داریم در حوزه‌های فرهنگی، علمی و آموزش عالی نیز همکاری کنیم و همچنان پذیرای دانشجویان تاتارستانی هستیم.

رئیس جمهوری تاتارستان به دعوت اوربان در روز «سنت استفان» که از ایام تعطیلات ملی مجارستان است، به بوداپست سفر کرد.

بر پایه این گزارش، مجارستان روابط تجاری نزدیکی با تاتارستان برقرار کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار است در بوداپست با اوربان دیدار و درباره تحولات اوکراین و امنیت دریای سیاه گفت وگو کند.

اردوغان آخرین بار در نوامبر (آبان/‌آذر) ۲۰۱۹ به مجارستان سفر کرد. رهبر ترکیه قصد دارد در بوداپست با برخی از رهبران کشورهایی که در این جشن شرکت خواهند کرد نیز گفت وگو کند.