ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان روند نزولی دارد ولی از فردا /دوشنبه/ تا سه درجه افزایش می‌یابد.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد امروز نیز ادامه دارد و لازم است شهروندان همچنان توصیه های هواشناسی را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت امواج کم دامنه و وزش تندباد در استان در روز گذشته موجب بارش‌های رگباری و گردو خاک در برخی مناطق شد، ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی در دانشگاه ارومیه با ۰.۷ میلی‌متر ثبت شده‌ و از شهرستان‌های جنوبی نیز بارش‌های پراکنده‌ای گزارش شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: از روز دوشنبه تغییرات چندان آب و هوایی تا پایان هفته برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سرعت تند باد در روز گذشته در میاندواب با ۹۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شد، گفت: سرعت وزش باد در ارومیه ۶۸ کیلومتر بر ساعت بود.

به گفته صابری، دمای بیشینه در ۲۴ ساعت اخیر در شهرستان پلدشت با مثبت ۳۷ درجه سانتی‌گراد و کمترین در چالدران با مثبت ۱۲ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای خنک است در تمام ایام سال شهروندان این منطقه بارش‌های باران را شاهد هستند.