تهران- ایرنا- دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در خصوص پیام تقدیر مقام معظم رهبری بعد از قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی گفت: پیام رهبر انقلاب، نشانه حسن توجه ایشان به جوانان ورزشکار است.

به گزارش ایرنا، تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی جوانان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اردن با اقتدار به عنوان قهرمانی جهان رسیدند. تیم کشتی آزاد ایران با کسب ۱۶۵ امتیاز و تیم کشتی فرنگی با کسب ۱۶۲ امتیاز به این عنوان مهم دست پیدا کرد. جشن قهرمانی جوانان کشتی ایران در حالی است که پیش از این نیز تیم نوجوانان در هر ۲ رشته آزاد و فرنگی به عنوان نخست جهان رسیده بودند. تیم‌های پایه ایران همچنین در رقابت‌های قاره کهن نیز عنوان نخست را از آن خود کردند.

کسب هشت عنوان قهرمانی در قاره کهن و جهان با واکنش و تمجید مسوولان نظام همراه شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از پایان رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان جهان از تیم‌های اعزامی کشتی به اردن و نتایج درخشان آنان تشکر کردند.

سعید عبدولی روز دوشنبه در گفت‌وگویی با ایرنا در خصوص پیام تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: به طور قطع این پیام ارزشمند می‌تواند انگیزه بالایی را در جوانان ایجاد کند و نقشه راهی برای موفقیت ورزشکاران کشورمان در عرصه‌های مختلف ورزشی باشد.

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۱ جهان در استانبول افزود: تیم‌های کشتی نوجوانان و جوانان (آزاد و فرنگی) در حالی به قهرمانی جهان رسیدند که این نتایج خوب در آینده نیز تکرار خواهد شد. من به عنوان کسی که سال‌ها در ورزش قهرمانی بودم، باور دارم همان گونه که یک سرباز برای سربلندی یک کشور می‌جنگد، ورزشکار نیز در میادین بین‌الملل با قهرمانی به دنبال اقتدار کشور و نظام است. در این زمینه کشتی با توجه به افتخاراتی کسب کرده بار بیشتری بر دوش دارد.

وی با اشاره به حمایت مسئولان نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب از قهرمانان گفت: در زمان قهرمانی بیشترین حمایت از سوی مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و وزارت ورزش صورت گرفت که این نشان از آن دارد، قهرمانان در کشور جایگاه خاصی دارند و نتایج آنان دیده می‌شود.