کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت و این سازمان در دیپلماسی محیط زیست بسیار موفق عمل کرده و باوجود اقدامات انجام شده در این حوزه، بسیاری از مشکلات محیط زیست را با همکاری سایر کشورها و همسایگان حل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی ذوالجودی روز دوشنبه در مراسم معارفه سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: در نتیجه همین تعامل ها و به طور نمونه وزیر محیط زیست و اکولوژی روسیه پیامی داد و آمادگی برای همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی برای مسایل این حوزه داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه محیط زیست نه تنها به عنوان یک پدیده اجتماعی مطرح است بلکه ما بحث های شرعی که اسلام بر آن نظارت دارد را نیز انجام می دهیم اظهار داشت: در فعالیت توسعه کشور هیچ بن بستی نداریم و باید راهکار طرح کنیم؛ مخالفت صرف ساده است که در برنامه همکاران ما نیست بلکه برنامه توسعه سازمان محیط زیست همگام با دولت و سیاست های کشور تعریف شده است.

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری شعار سال علاوه بر مباحث تولید و اشتغال از محیط زیست به واسطه فعالیت های سال گذشته قدردانی فرمودند که نشان می دهد همکاران ما خوب کار کردند و امیدواریم مشکلات نیز مرحله به مرحله حل شود.

وی با اشاره به انتخاب خود به عنوان نماینده تام الاختیار سازمان محیط زیست در برنامه توسعه مکران گفت: در حوزه توسعه مکران یکسری مسایل زیست محیطی وجود داشت اما کاری نبود که راهکاری برای آن نداشته باشیم و در تمامی موارد همراه این برنامه توسعه شدیم.

ذوالجودی عنوان کرد: اکنون جایی در کشور که می خواهد توسعه شکل گیرد ابتدا از محیط زیست نظر می خواهند که ما آن را بررسی می کنیم و همراه هستیم؛ تعامل بسیار خوبی بین محیط زیست، توسعه کشور و صنایع در حال شکل گیری است.

به گزارش ایرنا همچنین در این نشست مجتبی نیک‌طبع به عنوان سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمان معرفی و از خدمات یک سال و چهار ماهه طالب خالویی به عنوان مدیرکل سابق در حالی که در این نشست حاضر نشده بود، قدردانی به عمل آمد.