تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

شیراز-ایرنا-رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۰ آبشخور حیات وحش در شهرستان لامرد ساخته شده است گفت : با بهره برداری از این آبشخورها و ۹۸۷هزار لیتر آبرسانی به حیات وحش انجام شده است.

حمزه برومند روز دوشنبه با توصیف شرایط خاص محیط زیست در این شهرستان افزود: شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین منطقه استان فارس قرار دارد و دارای آب و هوای گرم و خشک می‌باشد به دلیل گرمای زیاد و نبود چشمه های متعدد برخی مواقع حیات وحش با مشکل بی آبی و کم آبی زیادی روبرو می‌شوند.

وی ادامه داد : به همین منظور با کمک خیرین و طبیعت دوستان در دوسال گذشته بیش از ۱۰ آبشخو در منطقه شکار ممنوع کوه هوا ساخته شده یا بهسازی گردید و با تلاش‌های پی درپی و تفاهم نامه های بین اداره محیط زیست و منطقه عملیاتی پارسیان ، شهرداری لامرد و شهر داری علامرودشت تا امروز بیش از ۹۸۷هزار لیتر آبرسانی به حیات وحش انجام شده است.

برومند فر اضافه کرد : امید است با این کار شاهد جلو گیری از مهاجرت حیات وحش و کاهش آسیب رسیدن به آنها باشیم این کار به همت محیط بانان و اعضای انجمن زمین و زندگی علامرودشت به اجرا درآمده است.

این مقام مسوول خواستار مشارکت خیرین در ساخت آبشخور برای حیات وحش منطقه شد و گفت : آب مایه حیات و یکی از گران‌بهاترین نعمت‌های خداوند است و زندگی تمام جانوران به آن وابسته است. انسان و همه جانداران برای زندگی و رشد به آب نیاز دارند، این روزها با توجه به خشکی آب و هوا خیلی از افراد اقدام به ساخت آبشخور می‌کنند ساخت آبشخور و به طور کلی افزایش منابع آبی در زیستگاه‌ها یکی از اقداماتی است برای کمک به جانداران ساکن در طبیعت انجام می‌شود.

شهرستان لامرد در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.