یزد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلغات اسلامی یزد گفت: فقدان یک متولی واحد و دستگاه خاص برای برنامه ریزی ، نظارت و انجام برنامه‌های مختلف بر حسب نیاز مردم و جامعه در طول سال، مشکل مهم مساجد استان است.

حجت‌الاسلام خلیل سلطانی روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی مسجد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون ادارات و نهادهای مختلفی هرکدام بخشی از کارهای مساجد را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: موازی کاری زیاد با حضور دستگاه‌های متعدد مانع اصلی در انجام کارکرد واقعی مساجد در استان یزد است.

این مسئول بیان کرد: اینکه در اداره مساجد چندین دستگاه و نهاد بدون هماهنگی و کار منسجم فعالیت دارند یک ضعف بزرگ و موجب تضعیف این پایگاه مهم دینی و انقلابی است.

سلطانی تاکید کرد: برای رسیدن به یک مسجد در تراز اهداف دین و انقلاب اسلامی باید از کارهای موازی و متولیان زیاد پرهیز شود.

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: برای حل مشکل و استفاده درست از فضای مساجد باید فقط یک دستگاه‌ها و نهاد متولی اصلی باشد و سایر مجموعه‌ها در قالب یک برنامه مشخص همکاری داشته باشند.

سلطانی با بیان اینکه در استان حدود سه هزار مسجد کوچک و بزرگ در شهرها و مناطق روستایی وجود دارد گفت: از این تعدد فقط یک هزار و ۸۰۰ مسجد فعال است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار موجود بعد از خراسان رضوی بیشترین تعداد مسجد در بین مناطق مختلف کشور مربوط به استان یزد است.

این مسئول بیان کرد: باید در طول سال فضای مساجد با جذب جوانان و برنامه‌های مناسب و مورد نیاز، در زمینه تعالی فکری و بصیرتی شهروندان استفاده شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.