ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه رفع موانع تکمیل سد سیکان دره شهر در اولویت مسئولان باشد، گفت: مردم و مسئولان با پیمانکار همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جمال شاکرمی روز سه شنبه در بازدید از سدسیکان در دره‌شهر اظهار کرد: این سد یکی از طرحهای مهم و پر منفعت برای دره شهر است که علاوه بر توسعه کشاورزی، صنعتی و اقتصادی میتواند به تامین آب شرب این شهرستان و شهرستانهای بدره و آبدانان نیز کمک کند.

وی افزود: متاسفانه این پروژه به دلایل مختلف سالها پیشرفت خوبی نداشته اما با تغییر پیمانکار و حضور قرارگاه خاتم الانبیاء که در استان طرحهای مهمی را به ثمر رسانده در صورت همکاری مسئولان استانی و شهرستانی می توان به تکمیل این پروژه نیز امیدوار بود.

سردار شاکرمی وجود معارض به دلیل عدم تعیین تکلیف روستای بالا دست این سد را از مشکلات مهم ان دانست و تصریح کرد: از یک سو باید با در نظر گرفتن مطالبه مردم این روستا این نیز رفع شود و از سوی دیگر نیز مردم برای ادامه روند پروژه با پیمانکار همکاری کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: امیدواریم با همکاری همه مسئولان متولی استانی و شهرستانی با پیمانکار شاهد به ثمر رسیدن این پروژه مهم در دره شهر باشیم.

سردار شاکرمی همچنین با حضور در گلزار شهدای دره شهر خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم و مغفول مانده در شهرستانها روایتگری زندگی شهدا است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: مردم بخصوص قشر جوان ونوجوان باید با زندگی و منش شهدا شهرهای خود آشنا شوند.

وی در ادامه سفر خود در جلسه هم افزایی و تجلیل از حلقه های صالحین، گفت: حلقه های صالحین با محوریت ائمه جمعه فعالیت خود را انجام دهند.

شاکرمی یادآور شد: حضوررحانیون در حلقه های صالحین می تواند به رفع آسیب های اجتماعی خصوصا در روستاها تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سد سیکان شهرستان دره شهر از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی و با ارتفاع ۷۰ متر از بستر و طول تاج یک هزار و ۲۳۰ متری است.

در صورت بهره برداری از این سد مخزنی با حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی، سه شهرستان دره شهر، بدره و آبدانان برای مصارف کشاورزی، شرب و صنعت از آب آن استفاده می کنند.