تهران - ایرنا - در آستانه هفته دولت، رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهیدان، تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات دولت صبح روز سه‌شنبه (۳۱ مرداد) در آستانه آغاز هفته دولت، با حضور در مرقد امام خمینی(ره) و با قرائت قرآن و فاتحه، یاد و خاطره امام خمینی(ره)‌ را گرامی داشتند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی(ره) نیز حضور داشت.

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سپس با حضور در یادمان شهدای دولت و شهدای هفتم تیر، بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر و نیز گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حضور یافتند و به مقام والای شهیدان نیز ادای احترام کردند.

آیت الله رئیسی همچنین بر سر مزار شهید مدافع امنیت، طلبه بسیجی آرمان علی‌وردی نیز حضور یافت و یا قرائت فاتحه یاد این شهید که در ناآرامی های سال گذشته به دست اغتشاشگران به شهادت رسید را گرامی داشت.

به گزارش ایرنا، انفجار دفتر نخست وزیری در هشت شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی رئیس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزیر که نمونه‌ای از دولتمردان مردمی بودند، سبب شد تا از دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام بگیرد.

آیین های هفته دولت همه ساله از یکم شهریور و با تجدید میثاق رییس جمهور و اعضای دولت با آرمان های امام راحل آغاز می شود که امسال به دلیل عزیمت آیت الله رئیسی به آفریقای جنوبی برای شرکت در اجلاس بریکس، این مراسم امروز - ۳۱ مرداد - انجام شد.