همدان - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: سرمایه‌های خرد مردم در جهت مردمی سازی اقتصاد باید به سمت تعاون و تقویت این بخش سوق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی حسینی روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه بخش تعاون استان همدان افزود: مردمی سازی اقتصاد یکی از راهکارهای جمع آوری سرمایه های خرد و تبدیل آن به سرمایه شرکت های تولیدی در قالب ها ایجاد تعاونی هاست.

وی اظهار کرد: کار تعاونی ها باید برای جامعه به خوبی تبیین شود تا سرمایه های ذخیره شده در منازل به سمت و سوی فعالیت های اقتصادی در قالب تعاونی کشیده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار کرد: تجمیع سرمایه های خرد در در کارهای اقتصادی می تواند ارزش افزوده قابل توجهی به ارمغان بیاورد و وجب تسریع در تحول و پیشرفت استان و کشور شود.

این مسوول، تامین سرمایه را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در کشور دانست که با تحقق مردمی سازی اقتصاد می توان ضمن جلوگیری از تجمیع سرمایه های سرگردان، این مشکل را برطرف کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: باید دستگاه های اجرایی حمایت لازم را برای سرمایه گذاری در زمینه تعاونی ها داشته باشند و از ظرفیت های قانونی در این رابطه استفاده کنند.

فعالیت یک هزار و ۲۹۳ تعاونی در همدان

یوسف شعبانی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان نیز در این نشست اظهار کرد: موظف به تشکیل شورای توسعه تعاون استان همدان هستیم و باید تشکل های مردم نهاد را به سمت فعالیت های اقتصادی با ابزار تعاونی ها سوق دهیم.

این مسوول ادامه داد: در تلاش هستیم که کانون های کسب و کار را در استان همدان هر چه بیشتر فعال کنیم تا با این کار به تقویت تعاونی ها کمک کرده باشیم.

وی با بیان اینکه تعاونی توسعه و عمران درگزین و فامنین تشکیل شده است و تلاش داریم تا از این دسته تعاونی ها را در دیگر نقاط استان همدان ایجاد کنیم، افزود: مشارکت حداکثری مردم ، فعالیتهای اقتصادی را به نتیجه خواهد رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان یادآور شد: هم اکنون یک هزار و ۲۹۳ تعاونی فعال در استان همدان داریم که ۱۵ هزار و ۴۶۲ نفر در آن شاغل هستند.

وی ادامه داد: ۷۲۸ تعاونی در استان همدان تولیدی ، ۱۸۵ تعاونی در بخش توزیعی و ۳۸۰ تعاونی در استان همدان خدماتی هستند.

شعبانی افزود: شهرستان همدان با ۳۴۷ تعاونی بیشترین تعداد تعاونی را با ۲۷ درصد از مجموع تعاونی های استان را به خود اختصاص داده است.