«وحید علیمحمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تولیدات همتراز با برندهای برتر دنیا است که برای استفاده دهیاریها تولید شده است.
وی بیان کرد: شرکت هپکو بعد از مشکلات و تنگناها در چهار سال اخیر به تامین اجتماعی واگذار و موفق شد سفارش تولید ۵۰ دستگاه گریدر را انجام دهد.
مدیر روابط عمومی شرکت هپکو اراک گفت: ۷۰ درصد از فرآیند تولید گریدرها شامل طراحی و ساخت توسط مهندسان این شرکت انجام شده است.
علیمحمدی افزود: تولید گریدر پاشنه آشیل محصولات این شرکت است که پس از سالها به تولید رسید و سفارش وزارت راه و شهرسازی محقق شد.
وی بیان کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت تولید گریدر در هپکو اراک با قیمت جهانی متفاوت و از نظر کیفیت و صرفهجویی ارزی، قابلیت رقابت دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت هپکو گفت: ۵۳ شرکت قطعهساز ایرانی برای تولید هر دستگاه گریدر به سفارش راه و شهرسازی مشارکت داشتند.
هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.
هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید میکند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید میشود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.