کاشان _ ایرنا _ فرماندار ویژه کاشان گفت: هرگونه فعالیت اتباع خارجی در مشاغل مربوط به اغذیه و خوراکی در این شهرستان ممنوع است.

به گزارش ایرنا،محمدشریف زارعی روز سه شنبه در دیدار با انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی کاشان افزود:در بخش صنایع غذایی هیچ تبعه ای نباید بکارگیری شود،نیروی متخصص ایرانی داریم و نباید اتباع جایگزین شود.

وی اظهار کرد:از ظرفیت اتباع صرفا باید در جایی که متقاضی کار ایرانی وجود ندارد استفاده شود،نیروی کار ایرانی نباید بیکار باشد و در صورت مشاهده هرنوع بی توجهی در بکارگیری اتباع برخورد می شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: اتباع بیگانه هم فرصت و هم تهدید محسوب می شوند،همزیستی و مهمان نوازی خوب مردم کاشان زبان زد است اما بعد از اتفاقات افغانستان موج مهاجران بیشتر شده دستگاه های متولی و وزارت کشور پیگیر ساماندهی اتباع هستند.

زارعی گفت:برگزاری جلسات هم اندیشی به شکل محدودتر و تخصصی تر از این جلسه با حضور مدیران استانی و شهرستانی برای بررسی مشکلات حوزه کارگری برنامه ریزی شود

وی اظهار کرد: از انجمن های کارگری و کارفرمایی در زمان مشخص دعوت شود تا با حضور مدیران مشکلات آنها بررسی و رفع شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت بیش از ۳۶۰ هزار نفری شهرستان کاشان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند،پیگیر راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی کاشان هستیم.

زارعی گفت: هر سال چار درصد افزایش تردد ماشین های سنگین در اتوبان کاشان _تهران _ اصفهان داریم و تا ۱۰ سال آینده تراکم ۲ برابر می شود و باید معاینه فنی ماشین های سنگین و پارکینگ ویژه در کاشان ایجاد شود.

وی افزود: نوبت دهی اعلام بار به رانندگان کامیون باید عادلانه باشد و سامانه این امر باید ایجاد شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.