تهران- ایرنا- مدیرعامل هواپیمایی آتا در پاسخ به اعتراض حضوری تعدادی از زائران نسبت به اختلال در اپلیکیشن فروش پروازهای اربعین این شرکت هواپیمایی، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای حل مشکل این زائران انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سهیل قیاسی» امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چرا با وجود تبلیغات در خصوص فروش بلیت‌های اربعین از طریق «اپلیکیشن تراتیکت» مردم با خریدهای ناموفق مواجه شده و امروز مقابل دفتر آتا برای اعتراض حاضر شده‌اند، اظهار کرد: تعداد افرادی که با مشکل مواجه شده‌اند حدود ۲۰۰ نفر هستند که موضوع اعتراض آنها در دست بررسی است.

وی توضیح داد: تراتیکت یک اپلیکیشن ایرانی است که در حال حاضر ممکن است باگ داشته باشد. در بررسی اولیه نیز ۳ دلیل برای مشکل به وجود آمده مشخص شد؛ نخست اینکه بار ترافیکی و حجم بالای درخواست منجر به کُند شدن سرویس و خطای مربوط به پرداخت‌های ناموفق شده است.

مدیرعامل هواپیمایی آتا ادامه داد: درگاه بانکی این اپلیکیشن در ساعت پرتقاضا به مشکل خورد، افرادی که پول را پرداخت کردند؛ اما به دلیل مشکل درگاه بانکی بلیت آنها صادر نشده مجدداً چک می‌شوند و بلیت مسافر حتماً صادر می‌شود.

قیاسی گفت: در صورتی که تاریخ مدنظر مسافر پر شده باشد در نزدیک‌ترین تاریخ مجدداً برای مسافر بلیت صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بخشی از ظرفیت پروازها را به سایت‌های آنلاین مورد تایید سازمان هواپیمایی ندادید که زیرساخت مناسب‌تری برای فروش اینترنتی دارند، گفت: امسال هیچ ظرفیتی از فروش بلیت را به هیچ کدام از سایت‌های آنلاین نداده‌ایم.

مدیرعامل هواپیمایی آتا همچنین خبر داد که آتا امسال ۲۲۶ پرواز از شهرهای تهران، ارومیه رشت، تبریز، اردبیل، اراک، ارومیه به مقصد نجف پرواز دارد. همچنین ۵ فروند هواپیما برای جابه‌جایی ۳۴ هزار زائر در نظر گرفته شده است.

قیاسی گفت: با هدف جلوگیری از تاخیرهایی که پیش‌تر در پروازهای آتا تکرار می‌شد یک هواپیمای ۱۶۰ نفره را به عنوان هواپیمای پشتیبان برای پروازهای اربعین اختصاص دادیم که بیسِ پروازی آن احتمالاً در فرودگاه امام خمینی و اگر پارکینگ فرودگاه امام ظرفیت نداشته باشد در مهرآباد است.