تهران - ایرنا- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تالار مرکزی اراک جزو پروژه‌های با قدمت چندین ساله و رها شده از قبل است که با حمایت‌های دولت سیزدهم در یک قدمی افتتاح قرار دارد.

«محمدحسن آصفری» در گفت و گو با ایرنا، افزود: تالار مرکزی اراک از پروژه‌هایی است که وضعیت خوبی ندارد و از چندین سال گذشته نیمه‌کاره رها شده است.

وی بیان کرد: ‌هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح بیش از ۸۰ درصد است و اگر دولت کمک کند، می‌تواند به زودی به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای این طرح خیلی طولانی شده و در سفر وزیر ارشاد اسلامی، قول تامین اعتبار برای تسریع در تکمیل آن داده شد و همچنین جزو مصوبات سفر است و در سفر رئیس جمهور به اراک اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شد.

آصفری اظهار کرد: امید است با تخصیص و تامین اعتبار سفر رئیس‌جمهوری این طرح مهم امسال بهره‌برداری و راه‌اندازی شود.

وی یادآور شد: حدود سه هزار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات این طرح از جمله سرمایشی و گرمایشی نیاز است که البته بخشی از آن خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، تالار مرکزی اراک جزو طرح‌های دولت نهم است که در سال ۱۳۸۵ عملیات اجرایی آن آغاز و تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

تالار مرکزی اراک در زمره ۱۵ مجموعه فرهنگی بزرگی است که در سطح ملی از سال ها پیش با طراحی پیشرفته و مدرن برنامه‌ریزی شده و تا افتتاح و بهره‌برداری کامل فاصله کمی دارد.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.