تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه گفت: ۱۷ طرح آموزشی شامل ۱۴ مدرسه با ۷۳ کلاس درس، ۲ زمین چمن مصنوعی و یک مرکز مشاوره آماده بهره برداری است و دانش آموزان مهرماه امسال می توانند از آنها استفاده کنند.

میثم سالاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که تمامی این موارد، طرح‌های عمرانی، بر زمین مانده‌ آموزش و پرورش شهرستان طی هشت سال اخیر است افزود: برای راه‌اندازی این طرحها ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌ است.

وی ادامه داد: هر چند به لطف افراد نیکوکار در نقاط محروم و روستایی با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه نیستیم، اما در بخش مرکزی شهرستان تربت‌حیدریه مشکل، جدی است و بدتر این که در چند سال اخیر هیچ آینده‌نگری و برنامه‌ریزی خاصی برای برطرف کردن این کمبودها صورت نگرفته‌ بود.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در دوره مدیریت جدید راهبرد اصلی ما تکمیل طرحهای نیمه تمام و البته همزمان رایزنی با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور برای راه اندازی فضاهای آموزشی جدید است.

سالاری افزود: بر این اساس ضمن تکمیل تمام طرح های نیمه‌تمام، قول ساخت چهار مدرسه ۱۲ کلاسه در این شهرستان را نیز گرفته ایم.

وی اضافه کرد: با پیگیری جدی مجمع خیران مدرسه‌ساز و همکاری مداوم افراد نیکوکار این خطه، چهار واحد آموزشی با ۱۹ کلاس درس کلنگ‌زنی و در حال احداث است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه تعداد دانش‌آموزان تربت‌حیدریه را افزون بر ۴۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد دانش آموز در ۲۸۰ مدرسه و هزار و ۳۵۲ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.