قزوین - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه این نهاد انقلابی برخاسته از متن و مولود انقلاب است، گفت: جهاد دانشگاهی بازوی اجرایی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز محسوب می شود.

به گزارش ایرنا ، "حسن مسلمی نایینی" روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی‌ سراسر کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین در حال برگزاری است،‌ افزود: تقویت فرهنگ به عنوان یک ضرورت در متون حکمرانی بایستی اولویت‌ نهادهای انقلابی و فرهنگی چون جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای شبه این مرکز علمی باشد.

وی با اشاره به شعار "ما می توانیم" جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: با الگوی پیشرفت، ایمان، امید و اعتماد به جوانان در تلاش هستیم تا این شعار را با کمک جهادگران سازمان جهادی دانشگاهی در جامعه محقق کنیم.

مسلمی نایینی با بیان اینکه قزوین از دیرباز مهد علم،‌ فرهنگ و هنر میهن اسلامی ما به شمار رفته،‌ تاکید کرد: قزوین به عنوان یکی از پایتخت‌های ایران در حوزه‌های فرهنگی و هنری همیشه سرآمد بوده و همواره مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قزوین همچنین یکی‌ از استان های شهید پرور نیز محسوب می شود و شهدای نامداری چون "رجایی"، "بابایی" و آزادگانی چون مرحوم ابوترابی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و به همین جهت از استان های پیشرو در حوزه فرهنگ نیز به شمار می رود.

رییس جهاد دانشگاهی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم "سعید کاظمی آشتیانی"، جهادگری که دستاوردهای امروز پژوهشگاه رویان مدیون آن است، خاطرنشان کرد: نخبه پروری از دیگر سیاست‌های این مرکز دانشگاهی است که با همت بالا و به طور جدی دنبال آن هستیم.

مسلمی نایینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ضرورت فرهنگ دانشگاهی از دیگر مباحثی است که باید به آن توجه ویژه شود و در مجموعه جهاد دانشگاهی هم به طور جدی این مساله را پیگیری می کنیم.

وی‌ خطاب به مدیران و معاونان فرهنگی این نهاد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی اگر به عنوان یکی از ستون‌های نظام علمی، فناوری، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی کشور بخواهد در گام دوم انقلاب اسلامی و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که در طول دهه‌های گذشته داشته موفق عمل کند، بایستی با تغییر شرایط و الزامات علمی و فناوری دنیا و کشورمان همراه شود.

مسلمی نایینی ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید تلاش کند تا با بهره‌گیری از یک برنامه تحول رویکردی مناسب و یکپارچه نقش و جایگاه خویش را مورد بازبینی قرار داده و به وضعیت مطلوب‌تری برسد.

به گفته این مسوول دانشگاهی، لازم است برنامه ویژه‌ای در راستای اجرای ماموریت‌های فرهنگی مندرج در نقشه جامع علمی کشور و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم.

رییس جهاد دانشگاهی کشور یادآور شد: جهاد دانشگاهی مولود ستاد انقلاب فرهنگی است و اکنون نیز با توجه به ظرفیت‌ و برنامه‌های گوناگون فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و فناورانه به عنوان بازوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خدمت کشور است.