زنجان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: تسریع در اعلام نظریه پزشکی قانونی موجب کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی و افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی فرجی برحق روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی با تبریک روز پزشک، افزود: خدمت در پزشکی قانونی با توجه به نوع خدمات و وظایف، سخت و دشوار است و به روحیات و خلقیات خاصی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در کنار سختی کار پزشکی قانونی، دقت در انجام وظایف با تسریع در اعلام نظریه پزشکی قانونی باید مورد توجه قرار گیرد که در فرایند دادرسی و کاهش اطاله آن بسیار موثر است.

این مسوول ادامه داد: پرونده های ارجاع شده به پزشکی قانونی برای ارائه نظر کارشناسی باید با دقت و در کمترین زمان به شعبه مربوط اعلام شود که تحقق این موضوع در کاهش اطاله دادرسی، اثرگذار خواهد بود .

رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه پرونده های تصادفات در استان به شورای حل اختلاف ارجاع می شود، خاطر نشان کرد: تسریع در رسیدگی ها، سازش در پرونده ها و کاهش ورودی پرونده به محاکم از مزایای این اقدام است و از این ظرفیت باید نهایت استفاده را داشت.

بابک غیاثی مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت این دستگاه، نیازها و اقدامات صورت گرفته ارایه کرد.

طی سال گذشته ۳۷ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که نزاع های خیابانی، بیشترین پرونده های این سازمان را تشکیل می دهد.