به گزارش خبرنگار ایرنا، «مرتضی ملانژاد » روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: قرارداد واردات لوکوموتیو توسط شرکتهای دولتی انجام شده که بیشتر مورد انتقاد است و بخش خصوصی برای واردات اقدام نکرده است.
وی بیان کرد: آخرین لوکوموتیو این واحد صنعتی تیرماه پارسال تولید شد و در یک سال اخیر تاکنون هیچ سفارشی به این شرکت نداشته است در صورتی که امکان تولید این محصول در واگن پارس وجود دارد.
مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک گفت: انعقاد این قرارداد برخلاف سیاستهای دولت، اقتصاد مقاومتی و مصالح کشور است.
وی بیان کرد: در سالهای گذشته با ورود لوکوموتیو دست دوم به کشور، خط تولید شرکت اراک تعطیل شد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت : با تعطیل شدن خطوط لوکوموتیو اراک، ۱۰۰ کارگر و تکنسین متخصص در واگن پارس اراک به سایر بخشهای شرکت منتقل شدند.
ملانژاد، درباره برنامه آتی این شرکت گفت: باید برای تبدیل خطوط تولید لوکوموتیو به محصول دیگر اقداماتی اندیشیده شود.
وی بیان کرد: هزینه تولید هر لوکوموتیو جدید ۲ میلیون یورو است.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.
این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایهگذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعههای این سازمان پیوست.
کارگاههای تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگنهای باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.