قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با تاکید بر نقش جهاد دانشگاهی در ترویج روش‌های فناوری و دانش‌ بنیان در تولید محصولات کیفی، گفت: جهاد دانشگاهی بایستی از ظرفیت‌های خود در این استان برای آموزش و پژوهش‌های کلان بیش از پیش استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کاظمی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی‌ سراسر کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، این مرکز علمی را مولود انقلاب اسلامی برای حل مشکلات علمی و فناورانه دانست و اظهار کرد: این مرکز علمی به واسطه ماموریتی که در ابتدای انقلاب اسلامی داشته همواره در راه اعتلا بخشیدن به هویت انقلاب اسلامی گام برداشته است.

وی تصریح کرد: نگاه جهادی جهادگران این نهاد ستودنی است و امروز جامعه برای حمکرانی هرچه بهتر در عرصه‌های دفاع، امنیت و خدمت نیازمند نگاه جهادی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: جهاد دانشگاهی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده و گواه آن نیز ایستادگی در مقابل تمام‌ سختی ها و همت این نهاد در مشکل گشایی و قوت گرفتن جمهوری اسلامی است

به گفته وی، آنجا که جهاد دانشگاهی توانست با نخبگانی‌ چون شهید "شهریاری" و "کاظمی آشتیانی" علم را به کوشش و جهاد گره بزند، نشان از آن دارد که در مسیر رسالت خود موفق عمل کرده است.

وی‌ خطاب به مدیران ارشد استان قزوین تاکید کرد: امیدواریم ظرفیت‌ و پتانسیل‌های این نهاد انقلابی مورد غفلت قرار نگیرد و بتوانیم با حمایت، پیوند علم و جهاد گامی به سمت توسعه کشور و استان برداریم

کاظمی،‌ جهاد دانشگاهی قزوین را جزو نهادهای موفق و پیشرو در استان دانست و تصریح کرد: انتظار داریم تا از ظرفیت‌های این مرکز علمی برای آموزش و پژوهش‌های کلان استان و کشور استفاده شود.

وی یادآور شد: تیم جوان، پویا و فعال جهاد دانشگاهی قزوین طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی را ارایه داده که با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، از آن انتظار داریم حلال مسایل و دغدغه‌های استان، از جمله دشت قزوین باشد.

کیفی سازی فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با تاکید بر کیفی سازی فعالیت های فرهنگی این مرکز، خاطرنشان کرد: تمامی طرح های این نهاد باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

"کلانتر مهرجردی" در این نشست تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مجمع عالی فرماندهان سپاه تصویری از آینده کشور را ارایه دادند و از نزدیکی انقلاب اسلامی به قله سخن گفتند، این یعنی جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته علی رغم تمام دشمنی‌ ها و تحریم‌ در زمینه‌های مهمی نیز پیشرفت‌های شگرف ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی با نگاه علمی به فعالیت‌های فرهنگی رسالت خود را دنبال خواهد کرد و تقسیم کار فرهنگی در دانشگاه‌ها باید با محوریت شورای فرهنگی دانشگاه‌ها انجام شود،‌ افزود:‌ بدون شک قزوین می‌تواند در این حوزه پیشران و الگوی کشور باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در عموم فعالیت‌ها، الگوی تمدن سازی را مورد توجه دارند، تاکید کرد: در نگاه ایشان "تولید فکر" و "پرورش انسان" لازمه تمدن سازی است، مقام معظم رهبری در نخستین دیدارشان با هیات دولت سیزدهم به بازسازی ساختار فرهنگی کشور تاکید کرده و معتقد هستند باید فرهنگ حاکم بر ذهن‌ها را تغییر دهیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت سند توسعه فرهنگی تغییر ذهنیت فرهنگی حاکم بر جامعه است، گفت: جهاد دانشگاهی فرهنگ بنیان است و اگر فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف شکوفا می شود به واسطه نگاه زیرساختی فرهنگی این مجموعه است.

کلانتری،‌ مبنا و رسالت جهاد دانشگاهی را یک رسالت فرهنگی برشمرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی باید یک رویکرد تحولی داشته باشد و تحولات جامعه ناشی از تحولات عصری و نسلی است و ما نیز ناگزیریم بر اساس همین تغییرات یک بازیابی فرهنگی انجام دهیم

این مسوول با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند همانند سال‌های ۵۹ آغازگر یک حرکت فرهنگی جدید در دانشگاه های کشور باشد، بیانیه گام دوم را رویکرد اصلی پیش رو در فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی دانست.