نیویورک – ایرنا- مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (سی دی سی) پس از شیوع بیماری سالمونلا در ۱۱ ایالت که مرتبط با لاک پشت‌های کوچک است، به مردم هشدار داده است که «لاک پشت خود را نبوسند یا در آغوش نگیرند.»

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد پس از اینکه ده‌ها نفر در ماه‌های اخیر بیمار شدند، مقامات بهداشت عمومی اعلام کردند که در حال بررسی یک «شیوع بیماری» سالمونلا در چند ایالت مرتبط با لاک‌پشت‌های کوچک هستند.

این مرکز ادامه داد : بر اساس قانون فدرال فروش و توزیع لاک‌پشت‌ها با طول لاک‌های کمتر از ۴ اینچ به عنوان حیوانات خانگی ممنوع است، زیرا این لاک‌پشت‌ها باعث ایجاد بیماری‌های زیادی به‌ویژه در کودکان خردسال شده‌اند.

در هشدار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا آمده است: لاک پشت های خانگی با هر اندازه ای می توانند میکروب سالمونلا را در خود حمل کنند، حتی اگر سالم و تمیز به نظر برسند. این میکروب‌ها می‌توانند به راحتی به بدن و هر وسیله ای در منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند و پرسه می‌زنند، سرایت کنند. شما می توانید با لمس لاک پشت یا هر چیز دیگری در محیط آن و سپس لمس دهان یا غذا با دستان شسته نشده، میکروب سالمونلا را بخورید و بیمار شوید.

به گفته مقامات، اگرچه هر لاک‌پشتی می‌تواند حامل میکروب سالمونلا باشد، اما لاک‌پشت‌هایی با لاک کمتر از چهار اینچ منبع شناخته شده این بیماری هستند.

مقامات بهداشت عمومی آمریکا تایید کردند که حداقل ۲۶ بیمار مبتلا به سالمونلا در ۱۱ ایالت وجود دارد که ۹ مورد بستری در بیمارستان گزارش شده و البته هیچ فوتی تاکنون گزارش نشده است.

به گفته مقامات آمریکایی، علائم سالمونلا می تواند از شش ساعت تا شش روز پس از ورود باکتری به بدن شروع شود و افراد مبتلا به آن ممکن است اسهال، تب و ناراحتی در معده را تجربه کنند.

در حالی که اکثر افراد پس از چهار تا هفت روز بدون درمان بهبود می یابند، برخی از افراد - اغلب کودکان کمتر از ۵ سال، بزرگسالان بالای ۶۵ سال یا کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند - ممکن است علائم شدیدتری از این بیماری و نیاز به مراقبت پزشکی یا حتی بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.