آبادان - ایرنا - معاون سرمایه‌ گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان در رویداد نمایشگاهی ایروان اکسپو با هدف معرفی بخشی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان و منطقه آزاد اروند مشارکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله خزایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: رویداد عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادرات محور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مرکز نمایشگاه «ایروان اکسپو» کشور ارمنستان با حضور هفت منطقه آزاد ایران از سوم تا پنجم شهریورماه جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در این نمایشگاه به معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و معرفی توانمندی‌های صادراتی و تولیدی منطقه خواهد پرداخت افزود: بر اساس برنامه‌ریزی ‌های انجام شده بازرگانان و سرمایه‌گذاران ارمنستانی ضمن بازدید از این نمایشگاه، با توانمندی‌های مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد اروند آشنا می شوند.

به گفته خزایی، در این بازدیدها نشست های تجاری به منظور تقویت مراودات اقتصادی و معرفی ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند نیز برگزار خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: بخشی از محصولات تولیدی در منطقه آزاد اروند مورد نیاز سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار کشور ارمنستان است که در این رویداد زمینه معرفی این توانمندی ها به فعالان اقتصادی این کشور فراهم می شود.

خزایی با بیان اینکه معرفی تولیدات منطقه آزاد اروند در این نمایشگاه به‌صورت کارشناسی انجام خواهد شد گفت: امید می‌رود که این رویداد نمایشگاهی بتواند در تامین مواد اولیه کشور ارمنستان از منطقه آزاد اروند موثر باشد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.