نیویورک- ایرنا- فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن ادعا کرد: یمن همچنان اولویت دولت بایدن است و از حوثی‌ها (انصارالله) خواست تا با دولت یمن که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است درباره مسیری به سوی پایان جنگ چند ساله گفت وگو کنند.

به گزارش ایرنا، تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که واشنگتن به پیشرفت بیشتر به سوی صلح خوش بین است، اما تصمیمات حیاتی بر عهده طرف های درگیر است.

لندرکینگ از زمانی که بیش از دو سال پیش منصوب شد، بیش از ۳۰ سفر به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) داشته است.

وی گفت: یمنی ها باید گفتگوهای سختی را با یکدیگر داشته باشند. ما می دانیم که حل و فصل این جنگ تنها در صورتی بادوام خواهد بود که همه دیدگاه ها را در بر گیرد و به نگرانی های طیف وسیعی از یمنی ها رسیدگی کند.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن افزود: به همین دلیل است که ما و دیگران در جامعه بین‌المللی از حوثی‌ها می‌خواهیم از این فرصت بی‌سابقه برای گفتگو با دولت جمهوری یمن برای ترسیم آینده روشن‌تری برای این کشور استفاده کنند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن پیش از این در گفتگو ها با شبکه‌های العربیه و الحدث عربستان مدعی شده بود: در تلاش برای یافتن فرمولی برای پایان دادن دائمی جنگ در یمن هستیم.

وی با بیان این که برهه کنونی زمان گفت‌وگو است، افزود: جامعه جهانی باید از گفت‌وگوی‌های یمنی - یمنی حمایت و کشورهای منطقه باید نقشی موثرتر در پایان‌دادن به بحران یمن ایفا کنند.

این در حالی است که عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن چهارم مرداد ماه در سخنانی اعلام کرد که مذاکرات برای حل و فصل جنگ این کشور به بن‌بست رسیده و صنعا برای هرگونه شرایط اضطراری آماده است.

به گزارش ایرنا، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: امروز آتش بس وجود ندارد، بلکه کاهش تنش است و فرصت میانجیگری از سوی ما فراهم شده است. ما پیش از هر چیز دیگری همچنان در مورد مسائل بشردوستانه صحبت می‌کنیم.

وی گفت: هیچ توجیهی برای ادامه محاصره وجود ندارد و ما از هر نقشی برای هر کشور عربی در راستای حل بحران استقبال می کنیم، اما می‌خواهیم با کشورهای متجاوز و نه مزدوران آنها، گفت‌وگو کنیم.

الحوثی ادامه داد: مذاکرات امروز به بن بست رسیده است و ما برای هر شرایط اضطراری آماده هستیم.

ادعای این مقام آمریکایی در حالی است که ایالات متحده آمریکا بیش از ۸ سال است که در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه فروش تسلیحات کشورهای عضو ائتلاف عربی را حمایت می‌کند.