مهاباد - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۴۱ دانش‌آموز اهل این شهرستان در کنکور سراسری سال امسال موفق به کسب رتبه‌های سه رقمی کمتر از هزار شدند که بیشترین آنان داوطلب رشته هنر و زبان هستند.

اسعد رسولی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد ۱۰ نفر از دانش آموزان دارای رتبه کمتر از هزار مهاباد در رشته تجربی، ۱۳ نفر در رشته زبان، ۱۳ نفر رشته هنر، ۲ نفر در رشته علوم انسانی و سه نفر در رشته ریاضی فیزیک شرکت کرده‌اند.

وی افزود: بیشتر آمار رتبه زیر هزار در مهابادی مربوط به دانش آموزان پسر با ۲۱ نفر است که در مدارس سطح این شهرستان تحصیل کرده‌اند.

رسولی این امر را نشانه توانمندی دانش آموزان مهاباد در عرصه رقابت‌های آموزشی و فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: موفقیت‌های پیاپی دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری امسال و سال‌های اخیر ناشی از پتانسیل تحصیلی بالا و تلاش و کوشش قابل توجه آنهاست.

رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد اضافه کرد: در این میان «محمدپارسا حکمت‌آرا» در رشته زبان موفق به کسب رتبه تک رقمی چهارم کنکور سراسری و منطقه ۲ کشور شد.

وی از آغاز فعالیت پایگاه انتخاب رشته با هدف انتخاب رشته آگاهانه و امنیت شغلی داوطلبان خبر داد و گفت: این پایگاه در مرکز مشاوره دانش آموزی واقع در خیابان ارتش روبه روی مجتمع طلایی با حضور مشاوران مجرب، متخصص و با تجربه راه‌اندازی شده و در ۲ نوبت صبح و عصر فعال است.

مهاباد با ۵۰ هزار دانش آموز در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.