گنبدکاووس- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه قم با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین نسل جوان با تاریخ و هویت پرافتخار اسلامی تصریح کرد: علما و روحانیون در کنار مطالبه گری، در هدایت نسل جوان نیز مسوولیت سنگینی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در نهمین یادواره ۷۹ شهید طلبه و روحانی استان گلستان در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس افزود: علما و روحانیون، مدارس علوم دینی برای رشد و تعالی جامعه و بویژه نسل جوان بیش از گذشته تلاش کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بویژه پنج هزار شهید طلبه و روحانی کشور بیان داشت: مجالس شهدا از راه‌های پیوند دهنده نسل جوان به آرمان‌های و تاریخ پرافتخار اسلام و انقلاب اسلامی و استواری در راه شهیدان است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: دشمنان اسلام ‌ انقلاب و استکبار جهانی به دنبال ایجاد گسست نسلی بین نسل جوان با نسل گذشته و نیز تاریخ اسلام و انقلاب هستند.

امام جمعه قم ادامه داد: مجالس نورانی شهدا باید برای نسل جوان ما هویت ساز باشد و این محافل باید افکار نسل جوان را با گذشته پرافتخار گره بزند.

آیت‌الله اعرافی بیان داشت: اگر نسل جوان و دانشجوی ما بداند که برای به ثمر نشستن انقلاب بزرگان و علمای ما چه زحماتی کشیده و چه خون هایی ریخته شده است، هویت پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در تاریخ پرافتخار اسلام و بویژه انقلاب اسلامی و ترویج معارف اسلامی و تحقق تمدن اسلامی علمای بزرگ شیعه و اهل سنت درکنار هم بودند.

مدیر حوزه‌ های علمیه کشور گفت: در دوره های گذشته بسیاری از کتب اسلامی ما در دانشگاه‌ها و مدارس غرب تدریس می‌شد ولی اکنون فاصله افتاده است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه هر ملتی که از تاریخ گذشته خود جدا شود سقوط خواهد کرد، اضافه کرد: علمای شیعه و اهل سنت باید تلاش کنند تا تمدن اسلامی دوباره شکل بگیرد.

وی همچنین پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون خون شهیدان و پایداری و مقاومت ملت ایران و حوزویان دانست و گفت: همه ۲۰۰ هزار شهید ما در دوران دفاع مقدس و پنج هزار شهید طلبه و روحانی شیعه و اهل سنت ما در مقاطع مختلف تحصیل علوم دینی از ملت ولایمتدار ایران برخاسته‌ بودند و جان خود را برای دفاع از کشور نثار کردند.

آیت الله اعرافی یادآور شد: کل شهدای روحانی و طلبه در تاریخ بعد پیامبر (ص) به هزار نفر هم نمی رسد اما فقط در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حوزه و مدارس علوم دینی ما بیش از پنج هزار شهید تقدیم کرده است.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به برخی ویژگی ها و عوامل شاخص انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت: اخلاص، معرفت عمیق، جهاد و عمل همراه با سختی و مشقت و گفتمان سازی را مهمترین این شاخص‌ها است

وی افزود: در حالی که در دوران قبل از انقلاب بسیاری از نظریه پردازان پایان عصر دین را اعلام کردند اما انقلاب اسلامی ما با تاسی به دین و قرآن و و نیز حضور مردم و هدایت گری علما به پیروزی رسید.

وی گفت: گفتمان سازی که ملت ایران در سایه معارف اسلامی و مقاومت و پایداری و نثار خون فرزندان و جوانان خود آغاز کرده در جهان در حال تسری است.

آیت‌الله اعرافی افزود: عالم تشنه معارف و گفتمان ناب اسبان است و وظیفه علما و روحانیون شیعه و اهل سنت برای نشر و ترویج معارف اسلامی و تحقق تمدن بزرگ اسلامی بر پایه عقلانیت و دانش و تقوا رسالت سنگینی برعهده دارند.

آیت‌الله اعرافی همچنین با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر برلزوم تلاش بیشتر مسوولان برای خدمت به مردم تاکید کرد.

استان ۲ میلیون نفری گلستان حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که حدود ۵۲۰ شهید آن از اهالی شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس هستند.