بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: خدمت به مردم بهترین قدردانی و  پاسداشت شهدا و ایثارگران است و هفته دولت تبلور این خدمتگزاری است.

مهدی دوستی روز پنجشنبه در آیین ادای احترام به مقام والای شهدا و نخستین روز هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: این دولت جایگاهی جز تلاش برای تحقق اهداف انقلاب و نظام و تامین رفاه و توسعه کشور برای خود نمی شناسد و در این راه با عزم جهادی به میدان آمده است.

وی با تشریح برنامه های هفته دولت در هرمزگان خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات بخش دولتی و خصوصی برای پروژه های هفته دولت امسال ۳۵۱هزار میلیارد تومان است که ۳۲۵هزار میلیارد تومان به آغاز عملیات اجرایی ۱۸۴پروژه اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با ۱۳۲ پروژه، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با ۱۰۸ پروژه و شرکت توزیع نیروی برق با ۸۳ پروژه بیشترین سهم پروژه ای هفته دولت امسال را دارند.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان ادامه داد: صنعت، معدن و تجارت ،منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و راه و شهرسازی با ۱۶، ۸۰ و ۴۵ هزار میلیارد تومان به ترتیب رتبه های اول تا سوم اعتباری این مناسبت را به خود اختصاص داده اند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: در هفته دولت امسال از نظر فصلی نیز، سازمان صنعت معدن و تجارت با ۲۸۸ هزار میلیارد تومان، مسکن و عمران شهری با ۴۷ هزارمیلیارد تومان، حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با پنج هزار میلیارد تومان بالاترین رقم اعتباری را به خود اختصاص داده‌اند.

دوستی خاطرنشان کرد: مسکن و عمران شهری با ۳۷۲ پروژه، بخش تربیت‌بدنی با ۱۳۶ پروژه و حوزه آموزش استان با ۱۲۹ پروژه بیشترین تعداد پروژه‌های عمرانی را به خود اختصاص داده‌اند که شهرستان بندرعباس با ۲۲۹ پروژه، میناب با ۱۵۹ پروژه و رودان با ۱۲۹ پروژه به ترتیب بیشترین پروژه‌ را دارند.