تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

قزوین - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با موادمخدر قزوین از دستگیری ۲ قاچاقچی، توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف ۱۵ کیلوگرم تریاک در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس قزوین،‌ سرهنگ فرهاد علی بیگی روز پنجشنبه در بیان جزییات این خبر،‌ تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با اقدامات اطلاعاتی از انتقال یک محموله تریاک توسط یکی از قاچاقاچیان موادمخدر به استان قزوین مطلع شدند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه رصد اطلاعاتی ماموران مشخص شد متهم با یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ از جاده قدیم قزوین - تهران در حال تردد است، خاطرنشان کرد: قاچاقچی شناسایی شده با تعقیب و مراقبت ماموران به محض ورود به شهر بیدستان دستگیر شد و در بازرسی از خودرو توقیفی ۱۰ کیلوگرم تریاک را که به صورت ماهرانه جاساز شده بود، کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین اضافه کرد: ماموران در یکی دیگر از عملیات خود،‌ یکی از قاچاقچیان موادمخدر را که با خودرو سواری سمند قصد انتقال موادمخدر به قزوین را داشت، شناسایی و وی را به محض ورود به شهر قزوین متوقف و دستگیر کردند.

سرهنگ علی بیگی با اشاره به اینکه پلیس در بازرسی از خودرو متهم،‌ پنج کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را که جاساز شده بود را کشف کرد،‌ یادآور شد: متهمان دستگیر شده در ۲ عملیات پلیس قزوین با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری هکر حرفه ای در قزوین

رییس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری هکر حرفه ای و سابقه دار توسط ماموران مبارزه با جرایم سایبری استان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهودی در این رابطه اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضایی با موضوع هک صفحه تجاری یکی از کاربران قزوینی در فضای مجازی و ایجاد اختلال در فعالیت کاری وی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از اقدامات تخصصی و بررسی تعداد زیادی از داده های موجود، هویت هکر را شناسایی و وی را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

رییس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهم پس ارایه مدارک و مستندات توسط کارشناسان به بزه انتسابی اعتراف کرده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: متهم از هکران حرفه ای و سابقه دار بوده و پیش از این نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده بود.

دستگیری یک کلاهبردار در پوشش کارمند اداره برق

رییس پلیس آگاهی قزوین از دستگیری فردی که در حومه قزوین که با ترفند کارمند اداره برق، وارد منازل شده و بیش از ۲ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امیرحسام عزیزی،‌ اظهار کرد: درپی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن حومه قزوین مبنی بر اینکه فردی با مراجعه به درب منزل آنان و معرفی خود به عنوان کارمند اداره برق اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده و با ترفندی متقلبانه مقداری طلا از صاحب خانه دریافت کرده و از محل متواری شده است، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات میدانی مشخص شد فردی جوان در پوشش کارمند اداره برق با ترفند چک کردن کنتور به منازل روستاییان حومه قزوین مراجعه و پس از جلب اعتماد مال باختگان با چرب زبانی طلاجات صاحب خانه را گرفته و از محل متواری شده است.

رییس پلیس آگاهی قزوین ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع،‌ کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه سارق را در یکی از شهرک های اطراف قزوین شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: سارق در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان در پوشش کارمند اداره برق اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با این ترفند بیش از ۲ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

پایان کار زوج سارق قطعات و محتویات داخل خودرو

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری یک زوج سارق حرفه ای و سابقه دار، با اعتراف به ۲۲ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در شهرستان البرز خبر داد.

سردار علی ابراهیمی خاطرنشان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودور در شهرستان البرز و ایجاد نارضایتی عمومی در این خصوص بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از اقدامات فنی و بررسی های میدانی از آثار باقیمانده در صحنه جرم، سرنخ هایی از دست داشتن یک زوج حرفه ای و سابقه دار در این سرقت ها به دست آوردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در ادامه اقدامات اطلاعاتی پلیس،‌ هویت و مخفیگاه دقیق سارقان مورد شناسایی قرار گرفته و هر ۲ نفر در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه اقلام سرقتی قابل توجهی از مخفیگاه ساقان کشف و با هماهنگی قضایی به شکات تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه داری هستند که در تحقیقات اولیه به ۲۲ فقره سرقت در شهرستان البرز اعتراف کردند.