تهرا- ایرنا- ده ها تروریست خارجی در حمله جنگنده های روسی به استان های «ادلب» و «حماه» سوریه کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه میدانی اعلام کرد که یک دسته از جنگنده های روسی روز پنجشنبه مواضع و مقر گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستان» را در محور جسرالشغور در استان ادلب و سهل الغاب در استان حماه بمباران کردند.

این منبع آگاه افزود: این حملات به کشته و زخمی شدن دستکم ۲۵ تروریست خارجی منجر شد که شماری از سرکردگان این تروریست ها نیز در میان کشته ها هستند.

وی اضافه کرد: این بمباران پس از دریافت اطلاعات جمع آوری شده توسط پهپادهای روسی درباره مقرهای تروریست ها انجام شد.

این منبع تصریح کرد: اطلاعات دریافتی نشان می داد که تروریست ها در حال آماده شدن برای حمله به مواضع ارتش سوریه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک هستند.

گروه تروریستی جبهه النصره در کنار ده ها گروه بزرگ و کوچک هم پیمان آن، از جمله «حزب اسلامی ترکستان»، «جماعة الألبان»، «انصارالتوحید»، «اجناد القوقاز» و «حراس الدین» وابسته به داعش بر بخش های گسترده ای از استان ادلب و بخش هایی از شمال غرب استان حماه و شمال لاذقیه مسلط هستند.

تروریست های چینی در کنار تروریست های چچنی و ازبک نقش مهمی در تسلط بر شمال غرب سوریه داشته اند و پس از مدتی مناطق غربی ادلب و شمال لاذقیه را به عنوان محل سکونت خانواده های خود که در جریان بحران سوریه برای جنگیدن به این کشور مهاجرت کرده اند، انتخاب کردند.

«حزب اسلامی ترکستان» نزدیکی عقیدتی زیادی به گروه تروریستی جبهه النصره دارد و نیروهای آن در سوریه چند هزار نفر برآورد می شود.