سمنان - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعی شدن نخستین پرواز بین‌المللی فرودگاه شهدای سمنان گفت: ۲ پرواز با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از این فرودگاه به مقصد نجف اشرف در روزهای دهم و سیزدهم شهریور برقرار است.

عباس گلرو عصر پنجشنبه در حاشیه نشست راه‌اندازی نخستین پرواز بین‌المللی فرودگاه شهدای سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروازهای رفت از سمنان به نجف ساعت ۱۷ جمعه دهم شهریور و ساعت ۹ دوشنبه سیزدهم شهریور و پروازهای برگشت از نجف به سمنان ساعت‌های هشت و ۲۰ دقیقه و ۶ صبح شانزدهم و نوزدهم شهریور برقرار است.

به گفته وی، قیمت بلیت به مقصد نجف در اربعین حسینی طبق نرخ مصوب سازمان هواپیمایی و ظرفیت هر پرواز با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ جابه‌جایی ۱۲۰ مسافر است.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت لازمه توسعه است و سمنان طی چند سال اخیر محروم بود، اضافه کرد: ایجاد فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان و برقراری پرواز به مقصد نجف اقدامی ارزشمند در توسعه استان است.

گلرو با بیان اینکه برقراری پرواز به چابهار، عسلویه و کیش در دست پیگیری است، ادامه داد: برای پرواز از مبدا سمنان به مقصد دمشق نیز با طرف سوری مذاکره شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه خاطر نشان کرد: برقراری پرواز از فرودگاه سمنان به حج تمتع در سال آینده با اهتمام ویژه در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان جزو ۲۵ فرودگاه کشور دارای مزر هوایی و پرواز بین‌المللی است.

فرودگاه مرکز استان سمنان در ۱۰ کیلومتری جاده سمنان - مشهد واقع شده است و سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۵۵ بر می گردد.

طبق گزارش‌ها، از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز فرودگاه سمنان هزینه شده و جزو فرودگاه‌های بین‌المللی کشور است که ظرفیت خوبی برای توسعه این شهر و استان محسوب می‌شود و اکنون این سرمایه‌گذاری عظیم غیرفعال است.

وسعت مجموعه فرودگاه سمنان نیز در ابتدا ۲۶۰ هکتار بود که به ۳۷۰ هکتار افزایش یافت و دارای باند فرودگاهی به طول سه هزار و ۱۰۰ متر است.

چهاردهم آبان ۹۸ بود که نخستین پرواز هواپیمای مسافربری از نوع Atr ۷۲ به شماره پرواز ۳۴۶۶ و ظرفیت ۶۵ نفر از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد و در اسفند ماه همان سال با شیوع کرونا پروازها در این فرودگاه لغو شد.