گرگان - ایرنا - روز اول از هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه - پاییزه شهرستان آق‌قلا با معرفی اسب‌های برتر هر دور به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در رقابت‌های کورس این هفته برای روز نخست، مالکان ۵۴ راس اسب از نژادهای تروبرد، ترکمن و ۲خون در ۶ دور به مسافت‌های هزار، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متر ثبت‌نام کرده بودند که نتایج زیر در هر دور به شرح زیر ثبت شد.

اسب‌های آماده دور اول به مسافت هزار متر که بیشتر از سه سال سن داشته و از نژاد تروبد در سطح مبتدی و نبرده بودند، در دپار قرار گرفتند که اسب وینربلید با چابکسواری یونس اورکلی زودتر از بقیه توانست خط پایان را پشت سر بگذارد.

در این دور همچنین اسب‌های کاملیا با چابکسواری موسی محمدی و مای لیدی با چابکسواری قربان‌محمد اودک دوم و سوم شدند.

اسب‌های بیشتر از سه ساله از نژاد ترکمن در سطح مبتدی و نبرده در مسافت هزار متر وارد دپار برای دور دوم شدند که در این دور، سه اسب، سیلویا آریاسب، شایلین خواجوی و ایلخان گز به ترتیب با چابکسواری رضا ایمری، حسام عطایی و بنیامین جرجانی اول تا سوم شدند.

دور سوم باز هم به مسافت هزار متر ویژه اسب‌های بیشتر از سه سال برگزار شد که نژاد آن اسب‌ها ۲خون بوده، اما سطح آنان مانند دوره‌های اول و دوم مبتدی و نبرده بود.

در این دور علی رجال، یونس اورکلی و نوید کوچک‌زاده توانستند به ترتیب اسب‌های اشلی رز، آنکارا و کریری بوی را زودتر از خط پایان عبور دهند و اول تا سوم شوند.

معید قلیچی، مومن بهادرو فیض‌الله رجال سه چابک سوار اول تا سوم دور چهارم با اسب‌های توربو کلاته، کی‌شاد میر و طغرل صوفیان بودند.

دور چهارم که پایان مسافت هزار متر کورس امروز و امشب بود، ویژه اسب‌های سه ساله با نژاد ترکمن و دارای ۲ تا ۶ امتیاز برگزار شد.

اسب‌های بیشتر از سه ساله با نژاد ترکمن در کلاس ۶ در دور پنجم به مسافت ۱۲۰۰ متر با هم رقابت کردند و در نهایت اسب‌های اسپارتاکوس ترکان، آی‌گزل ارمشی و طوفان امین با چابکسواری آرمین آق‌آتابای، یونی اورکلی و طاهر گوگ‌نژاد اول تا سوم شدند.

برای دور پایانی (ششم) روز نخست هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه - پاییزه آق‌قلا در مسافت ۱۶۰۰ متر، اسب‌های بیشتر از سه سال با کلاس پنج و از نژاد ۲خون در دپار قرار گرفتند.

در این دور مهدی چپرلی اسب بالهان را زودتر به خط پایان و عبور از آن رساند و قهرمان شد.

همچنین بنیامین جرجانی و آرمین آق‌آتابای با اسب‌های گونش ناز و سینیور لولو دوم و سوم شدند.

در پایان رقابت‌های امروز در مجموع ۶ دور مبلغ پنج میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال جوایز نقدی درنظر گرفته شده به مالکان، مربیان و چابکسواران برتر اهدا شد.

روز دوم از هفته سوم برای مسابقات رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه - پاییزه شهرستان آق‌قلا فردا جمعه سوم شهریور ماه با شرکت ۵۸ راس اسب از ساعت ۱۴ عصر، در هفت دور و در مسافت ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

همچنین مبلغ هفت میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال جوایز نقدی درنظر گرفته شده برای مسابقات روز جمعه به مالکین، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر اهدا خواهد شد.