شیراز- ایرنا- فرماندار کازرون، اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال جاری را سه هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبارات در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲ برابری دارد.

به گزارش ایرنا، محمد علی بخرد، در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و نکوداشت هفته دولت افزود: بخش هایی از این اعتبارات در حوزه های مختلفی همچون آبرسانی، راهسازی، راه روستایی، امورعشایر، ورزش و جوانان و بنیاد مسکن هزینه شده است.

او ادامه داد: در بحث طرح نهضت ملی مسکن نیز اجرای سه پروژه با ظرفیت یک هزار واحد و در زمینی به مساحت افزون بر۶ هکتار آغاز شده که با اختصاص اعتبار مسکن و شهرسازی، عملیات ساخت این واحدها شتاب خواهد گرفت.

وی، با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه دفن پسماند در شهر کازرون افزود: این مشکل که از سال‌ها قبل در این شهر وجود داشته همچنان پابرجا است و برای حل این مشکل با همکاری شهرداری و شورای شهر و کارشناسان، سه نقطه برای این منظور در نظر گرفته شده است.

فرماندار کازرون افزود: با توجه به اینکه تصمیم گیری در کارگروه پسماند استان صورت می گیرد، ما هیچ اقدامی نمی توانیم انجام دهیم و هم اینک نیز پسماند شهر کازرون به شهرستانی دیگر منتقل می شود.

بخرد، در خصوص برخی مشکلات بیمارستان ولیعصر (عج) کازرون هم گفت: رفع مشکلات این بیمارستان نیازمند اعتبار است و از طرفی با فعال شدن بیمارستان جدید امام علی و مراجعه بیماران به این بیمارستان بخشی از مشکلات بیمارستان ولیعصر کاسته خواهد شد.

بهره برداری از ۴۰ پروژه در شهرستان جهرم همزمان با هفته دولت
فرماندار شهرستان جهرم نیز، ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۴۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و گلنگ زنی می شود.

محمد حسن شعبانی، در جمع خبرنگاران افزود: شهر جدید ۵۰۰ هکتاری، ساختمان جدید بیمه ایران، ایستگاه پست ۶۶ به هفت ولت سیمکان، راه‌اندازی بخش توانبخشی بیمارستان سیدالشهدا، نصب ۲۷ دستگاه ترانس افت ولتاژ در سطح شهر، خط انتقال رینگ و مخازن شهرستان جهرم به طول ۲۳ کیلومتر، برقرسانی به روستاهای مادوان، دوبند زنگویه و چم سبز از جمله این پروژه ها است.

وی ادامه داد: تلاش دولت سیزدهم در راستای خدمت‌رسانی به مردم شبانه‌روزی و بدون وقفه است و این رویکرد در شهرستان جهرم نیز با جدیت دنبال می شود.

شعبانی افزود: این شهرستان پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیری دارد که با همت دولت سیزدهم تلاش فراوانی برای ارتقای آن شده است.

او اظهار کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی برای بیان دستاوردهای نظام و خدمات دولت است و باید تلاش شود تا مردم از نزدیک با خدمات آشنا شوند و در جریان قرار گیرند.

افتتاح و گلنگ زنی ۸۷ پروژه هفته دولت در شهرستان لامرد
فرماندار شهرستان لامرد گفت: همزمان با هفته دولت امسال، ۸۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

احمد خضری، در نشست خبری هفته دولت افزود: هفته دولت فرصت مناسبی است تا تا مردم از تلاش ها و اقدامات مختلف دولت آگاه شوند.

وی ادامه داد: باید گزارش یکساله ارایه گردد تا مردم بدانند چه خدماتی به آنها ارائه شده و چه مشکلاتی گریبانگیر دولت بود.

او اظهار کرد: در بحث طرح نهضت ملی مسکن نیز در شهرهای علامرودشت، اشکنان و لامرد تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و در شهر اِهِل هم بحث تخصیص زمین در حال انجام است.

او ادامه داد: تنها در شهر لامرد زمین مورد نیاز برای ساخت ۸۴۰ واحد مسکونی تخصیص یافته و فرایند واگذاری و صدور پروانه ساخت در حال انجام است.

وی، یکی از بحران های اصلی شهرستان را مساله آب دانست و گفت: هم اینک ۴۰ درصد اعتبارات شهرستان به رفع این مشکل اختصاص یافته است.

فرماندار لامرد، با اشاره به افزایش ۲۳۰ درصدی اعتبارات عمرانی این شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال خُرد در شهرستان ۲۶۰ درصد افزایش داشتیم و رقم ۶۰۰ میلیارد ریالی به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته است.

خضری افزود: طی سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسوولیت اجتماعی نفت جذب شده است.